Jump to content

Devrim Arabaları


exi23

Recommended Posts

Devrim, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir.Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır. Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına ******ürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur.

İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan devrim otomobillerine benzin koyulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez.Ancak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez ve böylelikle arabalar benzinsiz kalır.

İki farkli renk otomobil ******ürülmüştür.Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim.Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir.Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır.

Devrimin o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için gerçekten bir devrim olabileceği düşünülmekte, adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Eğer Devrim beş arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe İkazlarla belirtilmeside buna eklenebilir

Bej renkli bir kopyası hala Eskişehirde saklanmakta ve hala çalışır halde tutulmaktadır

devrim021a09071bb9.jpg

Bu da BlueBlack_06 arkadaşımızın yayınladığı Devrim Arabaları Filminin linki İndirip İzlemenizi Tavsiye ederim

devrim-arabalari.jpg

http://www.tnctr.com/index.php?showtopic=94765[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

yorumlarını okudum sonuna kadar katılıyorum. dun gece ındırdım sabah ılerı sarmadan ( bende ılerı sarma huyu vardır ) full ızledım. TURKIYEyi ileri goturmek ıstemeyen zıhnıyet ın oyunları ve ileri görüşlülüğü dar olan insanlardan olusan bır takım kişilerin komplo yaparak engelleme çabaları... bence ASLAN BEY olarak tanıdıgımız SELCUK YONTEM ın karakterı her seyı anlatıyor. beni bitiren sahne motorun calısıp gozyaslarına bogulması oldu.. inandıgımız seylerin peşinde sonuna kadar gidersek yapamayacagımız hiçbirsey yoktur ...

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...