Jump to content

Seo Geniş Açıklama


Recommended Posts

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

SEO, ingilizcesiyle Search Engine Optimization, yani Arama motoru optimizasyonu, Google, Yahoo ve MSN gibi arama motorlarında yapılan arama sonuçlarında sitenizin üst sıralara çıkmasını sağlamak için yapılan çalışmalardır. Bir SEO projesinde aşağı yukarı şu aşamalar vardır :

- Sitenin SEO amacının ve anahtar kelimelerin belirlenmesi (sitenin hangi anahtar kelime aramalarında arama motorlarında üst sıraları hedeflediği ve hedeflemesi gerektiği)

- Sitenin arama motorlarındaki kayıt, endekslenme ve mevcut sıralaması

- Siteiçi (On site) optimizasyon: html kodun kontrolü, anahtar kelimelerin sıklığı, iç bağlantıların durumu, vs.

- Sitedışı (Off site): dikkatlice seçilecek benzer konudaki başka siteler tarafından link (bağlantı) sağlanması

SEO Arama Motoru Optimizasyonu, Google’da üst sıralara nasıl çıkmak gerektiğini bilmek isteyenlerin bilmesi gereken bir kavramdır. SEO Türkiye’de fazla yaygın bir kavram olmadığından, bu site ile sizlere yardımcı olmaya çalışacağım. İlerde, SEO, arama motoru optimizasyonu, Google ve Yahoo’da üst sıralara yükselme, Google PageRank (Page Rank) yükseltme gibi konularda daha fazla bilgiler ekleyeceğim.

İleriki tarihlerde, forum, joomla, php, phpbb, blog, board, dowload, elite, forums, friendly, html, keyword, org, script, sitemap, tips, tools, url, vbulletin ve wordpress SEO gibi konularda Türkçe bilgiler bulacaksınız burada. Şimdilik, kısa seo bilgileri umarım yeterli olur.

-----------------------------[/CODE]

[b]SEO - Arama Motoru Optimizasyonu Tarihçesi[/b]

Site sahipleri ve yöneticileri sitelerini arama motorları için optimize etmeye 1990’lı yıllarda, ilk arama motorları webi taramaya başladıklarında başladı. Arama motorlarını yaptığı şey, sitelere tek tek gidip bütün site bilgilerini almak ve kendi server’larına aktarmaktı. Bundan sonra da arama motoru işleyicisi eldeki site bilgilerini tasnif edip anlamlandırmaya çalışıyordu. İlk arama motorları algoritmaları sitede verilen meta tag gibi unsurları esas almaktaydı. Meta tag’lar site içeriği hakkında bilgi vermekteydi. Ancak bazı site sahipleri bunun da suyunu çıkarıp, 1000 gösterim başına olan reklam gelirlerini arttırmak için site içeriğiyle ilgili olmayan bir çok kelimeyi meta tag’a koyarak bu basit algoritmayı kandırmaya başladılar... bu yüzden site sahiplerinin kolayca değiştirebileceği bilgilere mahkum ilk arama motorları suistimal edildi durmadan. Bu yüzden, arama motorları kimsenin kolayca suistimal edemeyeceği ve en ilgili sonuçları üst sıralarda çıkaracak çok daha karmaşık algoritmalar geliştirmeye başladı. İşte Google’un kurucuları olan Larry Page ve Sergey Brin de (bu arada ben ikisiyle de San Francisco’da tanıştım, bunu da sonra anlatırım...) bu sıralarda sitelerin değerlerini belirleyen bir matematil algoritması geliştirdi. Bu algoritma PageRank denilen belli bir siteye verilen linklerin kalitesini ve miktarını hesaplayan bir sayıyı bulmaktaydı. Aslında, temelde yapmak istedikleri bir sitenin diğer sitelerce ne kadar tavsiye edildiğini anlamaktı. Böylece, çok tavsiye edilen bir site internet kullanıcısın karşısına çıkarılabilirdi. Öte yandan çok az tavsiye edilen (link verilen) bir sitede verilen bilgiler de daha az güvenilir olacaktı. Bu felsefeyle Larry ve Sergey Google’u 1998’de kurdular.

Google’un oldukça basit ve sade tasarımı çok ilgi çekti. Ancak, Google’ın asıl gücünün doğru sonuçları çıkarmada diğer Yahoo, AltaVista, MSN gibi arama motorlarına göre daha başarılı olduğu anlaşıldı. Bunda da Google’un sadece site içi değil site dışı faktörleri dikkate alan PageRank teknolojisi etkiliydi. Zaten daha sonra diğer arama motorları da bu konuda Google’u takip etmiştir. Yani sonuç olarak kısaca arama motoru SEO tarihine baktığımızda şunu açıkça görmek mümkün; arama motorları internet kullanıcılarının karşısına aradıklarını çıkarabildikleri ölçüde ayakta durur. Bu yüzden arama motorları ilgili sonuçları gösterebilmek için algoritmalarını, suistimalci black hat SEO’cuları (kara şapka SEO) engellemek için durmadan gözden geçirirler.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]SEO projesi aşamaları[/b]

SEO Arama Motoru Optimizasyonu çalışmasında öncelikle sitenin konusunda arama motorları sonuçlarında ne kadar rekabet olduğunu (ne kadar çok site olduğu) bilmek gerekir. Bir konuda ne kadar çok site açılmışsa o konuda yapılan aramalarda üst sıralara yükselmek o derece uzun zaman alacaktır ve daha zorlaşacaktır. Ve unutmamalıdır ki, bir SEO çalışması uzun zaman alır, kısa bir vadede bulunan SEO çözümleri uzun ömürlü olmayabilir.

Şimdi, bir SEO çalışmasında kısaca hangi aşamalar vardır ona bakalım:

- SEO çalışmasına başlamadan önce, eğer halihazırda bir site kurulmamış ve bir alan adı alınmamışsa, öncelikle faaliyet gösterilecek alanda daha önce kullanılmış ama terk edilmiş alan adları varsa bunlar sedo.com’dan veya pool.com’dan alınabilir. Yaşlı bir alan adı arama motorlarınca daha çok saygı görür. Yaşlı ve daha önce arama motorlarının değer verdiği alan adlarının SEO arama motoru optimizasyonu çalışmalarına faydası çok büyüktür. Ayrıca, alan adında hedeflenecek anahtar kelimelerin geçmesi de faydalıdır.

- Sitenin SEO amacının ve anahtar kelimelerin belirlenmesi (sitenin hangi anahtar kelime aramalarında arama motorlarında üst sıraları hedeflediği ve hedeflemesi gerektiği)

- Sitenin arama motorlarındaki kayıt, endekslenme ve mevcut sıralaması

- Siteiçi (On site) optimizasyon: html kodun kontrolü, anahtar kelimelerin sıklığı, iç bağlantıların durumu, vs.

- Sitedışı (Off site): dikkatlice seçilecek benzer konudaki başka siteler tarafından link (bağlantı) sağlanması

- Devamlı aramam motorlarındaki sıralamanın (ranking’in) takibi

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]SEO Arama Motoru Optimizasyonu - Site içi[/b]

Site içi SEO arama motoru optimizasyonu sitenizin arama motoru’nca ziyaret edilmeye layık bir site olarak görülmesini sağlamaktır. Eğer site içindeki sorunlar giderilmezse arama motorları siteni hiç göstermezler bile. Site içi SEO’da dikkat edilmesi gerekenler kısaca şöyledir:

1) Arama motorunca hepsinin taranıp hafızaya alınmasını sağlamak için, sitenizin tüm sayfalarına en fazla üç tıklamayla ulaşılmalıdır.

2) Sitenizin başlık, tanım ve anahtar kelime taglarının site içeriğinizi yansıttığından emin olun. Buralarda gereksiz ve ilgisiz kelimeler kullanmayın.

3) Her bir sayfada 5’ten fazla anahtar kelimeyi hedeflemeyin

4) Her bir sayfada açıklayıcı ve farkluı başlık tagları kullanın

5) Mutlaka hedeflediğiniz anahtar kelimelerden % 5-15 oranında bahsedin ama abartmayın. Mümkünse, paragraph başlarında ve sonlarında bahsedin ve başlıklarda kullanın.

6) Bir HTML bir de XML olmak üzere iki sitemap kullanın. Sitemap tüm sayfalarınızın hiyerarşik olarak sıralandığı, gruplandığı dosyadır.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]SEO Arama Motoru Optimizasyonu - Site Dışı[/b]

Site içi SEO arama motoru optimizasyonu sitenize başka sitelerce link verilmesi veya diğer bir ifadeyle bağlantı kurulmasını sağlamaktır. Sitenize yöneltilen çok sayıda link sitenizin Google PageRank’ını arttırır ve sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda olmasını sağlar.

Tabi ki sitenize link isteyeceğiniz siteleri belirlerken dikkat etmeniz gereken bir çok husus vardır. Temelde bu sitelerin arama motorlarının güvenebileceği siteler ve sitenizin alanında faaliyet gösteren siteler olması gerekir.

Link toplarken linkin yazısal olması daha faydalıdır. Yani bir banner koymak yeterli değildir. Çünkü arama motorları yazısal içeriğe anlam verebilmektedir. Yazı linkinizi oluştururken link yazısında hedeflediğiniz anahtar kelimelerden bahsetmeniz gerekir. Örneğin, ayakkabıcıysanız, kalkıp sadece ‘Bekiroğlu Ticaret’ diyeceğinize ‘Ayakkabı Bekiroğlu’dan alınır’ demek daha mantıklıdır. Böylece sitenize link veren site bir ayakkabı firmanızı onaylamış olur, yani arama motoru bunu bu şekilde algılar. Böylece, çok sayıda site sizin sitenizden ayakkabı kelimesini kullanarak bahsederse (link yazısı içerisinde) ayakkabı arama sonuçlarında sitenizin üst sıralara çıkması daha kolaylaşacaktır.

Link toplamak için şu yollara başvurmak mümkündür:

- Forumlarda mesaj ve imza olarak

- İnternet rehberlerine (directory) kayıt

- Link ticaret sitelerinde uygun site bulma

- Direk olarak sitelerle yazışma

- Belli haber veya diğer kaynaklara makale veya bilgi sunma

Ve daha aslında bir çok yol var. Bunlardan diğer bir kısımda daha detaylı bahsedeceğim. Son olarak, unutmayın ki başarılı ve saygıdeğer sitelerden sitenize ne kadar çok link varsa SEO arama motoru optimizasyonu işiniz o kadar kolaylaşır.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]Meta tag SEO Optimization[/b]

SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.

Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,

Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.

Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.

Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.

Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;

1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.

2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.

On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:

<title>SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? </title>

Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta <title> etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.

<meta name="description" content="meta degiskenleri">

Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.

<meta name="keywords" content="seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services">

keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.

Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.

"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1254">

Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows"ta Türkçe karakter seti kullanır.

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-9">

Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.

<meta http-equiv="refresh" content="10; URL=dosya.html">

Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin

<meta name="abstract" content="SEO (Search Engine Optimization) Nedir">

Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)

<meta name="author" content="Mert öğüt ">

author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum

<meta name="classification" content="Internet Marketing">

classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)

<meta name="copyright" content= "28 şubat 2005 Gitme.net ">

copyright : programın yayın hakkının sahibi

<meta name="distribution" content="Global / Local">

distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)

<meta name="content-language" content="tr">

language : Sayfada kullanılan dil

<meta name="rating" content="General / Mature / Adult">

rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.

<meta name="resource-type" content="document">

resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)

<meta name="robots" content="index, follow">

robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir

index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz

follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez

imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme

imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme

archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)

all : sayfanın her şeyi arşive alınır

<meta name="revisit-after" content="7 days">

revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.

<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">

cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.

<meta http-equiv="expires" content="14 feb 2006">

<meta http-equiv="expires" content="0">

duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.

Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar

<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">

sayfa cache"e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.

<meta http-equiv="reply-to" content="[email protected]">

sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.

<meta http-equiv="window-target" content="_top">

sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.

Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını buradan test edebilirsiniz.

Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.

Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.

Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl

vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.

Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi

Meta tag SEO Optimization için;

title

description

keyword

charset=iso-8859-9

yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar "revisit-after=1 days" yapın arama motorları gelmiyor.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]Arama Motoru Ajanlari (Search Engine Spiders)[/b]

Güzel bir Makale

Internet günden güne büyüyor, milyonlarca dosya ve resim barındırıyor. Bununla birlikte insanlar bilgilere ulaşabilmek için çevrimiçi servislere bel bağlıyorlar. Tabi ki bu bilgilere en sağlıklı ulaşabilecekleri servisleri tercih ediyorlar. Bu nedenle “Arama Motorları” büyük önem kazanıyor. Arama motorları dediğimizde ilk akla gelen internet tarayıcımızda gördüğümüz sayfa olsa da, aslında işin arka tarafında birçok servis çalışmakta. Bu servisler kullanıcıların ulaşacağı verilerin sağlıklı, taze ve mantıklı olmasını sağlıyor. Arama Motoru Ajanları (Search Engine Agents) da bu servislerin bel kemiğini oluşturuyor. Temel olarak aranacak olan bilgileri tarayıp, düzgün ve belirli bir mantık çerçevesinde kaydediyorlar. Bu yazıda Arama Motoru Ajanlarının çıkış nedenleri ve mimarisi hakkında bilgiler bulunmaktadır.

Giriş

Bizim arama motorlarında arama yapmamızdan önce o dosya ve belgelerin bir şekilde bulunup kaydedilmesi gerekiyor. Bunlar için Ajanlar veya örümcekler isminde özel yazılımlar geliştiriliyor. Bu yazılımlar internet adreslerini ve içeriklerini kaydediyorlar. Bu kayıtların yapıldığı sayfalardaki linkleri takip ederek sayfadan sayfaya geçiyorlar. Böylelikle milyonlarca siteye ulaşabiliyorlar. Bu programlar otomatik olarak her bulduğu linkleri gezmektedirler.

Bu ajanların bulduğu web adreslerinin içeriğini kaydeden başka ajanlarda mevcut. Bu ajanlarda kaydettikleri verileri belirli mantıkta sıkıştırıp saklamaktadır.

Bu ajanların dışında siteler için öncelik sırası belirlemek amacıyla çeşitli ajanlar çalışmaktadır. Bunlar o siteye ne kadar link verildiği, bu linklerin karşılığının olup olmadığını karşılaştırarak o site için bir önem puanı vermektedir. Bu sayede önemli görülen siteler aramalarda üst sıralarda yer alabilmektedir.

Ajanlar Nasıl Çalışır?

Ajanlar arama motorlarının birer parçası olarak arkaplanda çalışmaktadır. Performans ve güvenilirlik en önemli noktalar. Ajanların çalışma performansı internet bağlantısının hızına ve bağlandığı sitenin hızına göre değişmektedir. Temel olarak ajanlar aşağıdaki adımları takip etmektedir:

Sayfayı tamamen kaydet.

Kaydedilen sayfadayı parçalara ayırarak içerisindeki tüm linkleri al.

Alınan tüm linkler için işlemi tekrar et.

Ajan herhangi bir Internet veya Intranet adresinden başlayarak sayfaları kaydeder. Her kaydettiği sayfada yeni adresler ile karşılaştığı için sürekli olarak kayıt işlemine devam edecektir.

Problemler

Internetin büyüme hızı ve web sayfalarının sayının artması altında örümceklerimiz ezildi.Büyük çapta hizmet gösteren ajanlar yüksek sayıda web adresi (URL) olması sebebiyle çeşitli problemlerle karşılaşmaya başladılar. Hazır olan tüm sitelerini gezip, taramak ve bunları hafızaya almak çok zor olmaya başladı. Diğer bir yandan bu toplanan verileri diskte yazmakta performans açısından çokda verimli olmamaya başladı. Milyarlarca web sitesini kaydedebilmek için terabytelarca iyi yönetilen disk alanı gerekiyor.

Evre Takası

Sağladıkları avantajlar ile birlikte ajanlarımızın yol açtığı sorunlarda meydana gelmeye başladı. Aynı anda birçok sayfası kaydedilen bir sunucuda fazladan bir yük binmeye ve yavaşlamalara yol açmaya başladı. Bu nedenle daha kibar ajanların hazırlanması gerekti, aynı anda sunucudan fazla veri çekmemeleri için.

Ajanların aynı sunucu üzerinden aynı anda veri çekmesini düzenlemek amacıyla “Evre Takası (Phase Swapping)” metodunu kullanıyoruz. Takas etmek problemin tek çözümü olmasa da başarılı çözümlerden bir tanesi.

Aşağıdaki şekildeki gibi aynı sunuculardaki verileri parçalara ayırıyoruz. Daha sonra aynı satırda olan adreslerden sadece bir tanesine gidip, diğer satıra gidiyoruz. Zamanımız arttığı için sütun sayımızı da artıyoruz. Bunun neticesinde aşağıda ki şekilde görülen çapraz şekilde giden bir yapı oluşuyor. Bu yapıyla birlikte aynı anda aynı sunucu üzerinden veri çekmemiş oluyoruz.

[b]Site Adresi Sıkıştırma (URL Compression)[/b]

Ajanlarımız tüm adresleri kaydetmek durumundalar. Bunun için bu adresleri saklarken bir sıkıştırma algoritması kullanmamız gerekiyor, bu algoritma hem hızlı saklanabilmeli, aranabilmeli aynı zaman hızlı geri dönüşüm sağlayabilmeli.

Kullanacağımız algoritma sunucuların birbirleriyle bağlanma ilkelerine benziyor. Algoritmamız da site adresleri kök (root) ve kuyruk (tail) olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bir kök dizinin altında ağaç yapısı şeklinde kuyruklar sıralanıyorlar, bu kuyruklar sıralanırken çeşitli köklere bağlanabiliyorlar. Aynı site için birden fazla adres olabileceği içinde yansılar ayrıca belirtiliyor, böylece farklı adreste yayın yapan iki farklı site 2 kez kaydedilmemişte oluyor.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

[b]Seo Spam Nedir ?[/b]

Seo Spam , arama motoru optimizasyonu yaparken insanların istemediği sonuçların onlara sunulması pahasına ve web sitesinin yönlenimini hiçe sayarak sadece trafik kazanmak amacıyla arama motoru optimizasyonu yapmak ve bu optimizasyona göre düzenlenmiş site ve URL lerin arama motorları tarafından indekslenmesini sağlamaktır.

Ahlaki bir kaygınız yoksa, tek kriter kazanç ise Seo Spam düşünülebilir tabii ki:

spam yapın hem de abartın spam ı google a yine de banlanmayabilirsiniz ve spam ı bıraktığında işe yarar bir siteniz var ise spam sız hit alabilirsiniz google dan ve google dışında da siteniz ziyaretci alıyordur zaten.

spam sız seo ile başarısız olunan örnekler net te çoğunlukta.

spam lı seo lu başarı örnekleri de nette bir o kadar fazla

yukarıdaki ifadeleri taraf tarafa bölerseniz spam kalır geriye

ben herhangi bir sitemde organize bir şekilde yapmadım bunu; ama Seo Spam dan hiç hit elde etmediğimi de söyleyemem, kimse söyleyemez …

Bu iş zaten çok organize bir çalışma gerektirir. yani yıllarca uğraşıp belirli bir yere getirdiğiniz siteye günde 2-3bin hit kazandırmak için emekleri heba etmeye gerek yok. yapınca günde 20-30-100 bin ziyaretci gelmeli. sonra google banladığında bu site kaydadeğer bir içeriğe sahipse zaten tekrar banı kaldırana kadar bu ziyaretcilerin büyük çoğunluğu kullanmaya devam edebilir sitenizi.

[CODE]-----------------------------[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...