Sirius Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Fransa'nın dünyada sembol olmuş yapısı Eyfel Kulesi'nin belki de ilk kez göreceğiniz yapım aşamasındaki fotoğrafları: Taşıyıcı konstrüksiyon yfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir. 200.000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır. Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer. Bu işlem sırasında 1.500 fırça, 5.000 zımpara kağıdı ve 1.500 iş tulumu tüketilir. Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20.000 metrekare koruyucu ağ kullanılır. Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar. Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür. Kule 3 renk tonunda boyanır. En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır. Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır. Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir. Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir. 22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır. Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür Manzara platformuKamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur. Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır. İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur. Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur. En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer. En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti. Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu. 2. Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştır. 1983 tarihinde ikinci ve üçüncü katlar arasına, 1000 tonluk yürüyen merdivenin yerini alan, 4 yeni turuncu asansör monte edildi. Yürüyen merdiven 954 basamaklı ve 3 m genişliğindeydi Ve bugünkü görünümü. Muhteşem yapısıyla ve görüntüsüyle her yıl çok sayıda turist çekiyor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CCoder Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Vallaha ben kac kere gittim oraya hic bu kadar detayli bilgiyi gormedim. Sagolasin @siriusblack2051 Saygilarimla, @CCoder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alperica Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 benim anlamadığım kaç senede yapılmış bu kule ilk resimle son resimler arasında baya bi devir farkı var Link to comment Share on other sites More sharing options...
BrightBlade Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Anlamadığım çeliştiğini düşündüğüm 3 milyon Euro verip sadece 25 işçi mi kullanıyorlar! Ayrıca bu rakamlar çok garip geldi bana; Bu işlem sırasında 1.500 fırça, 5.000 zımpara kağıdı ve 1.500 iş tulumu tüketilir. Amma titiz işçilermiş, boya damlasa tulum değiştiriyorlarmış 7,5 günde bir tulum değiştiriyor babalar Bu titiz adamlar fırçalarıda temizlemeden evlerine gidiyorlar bu arada Resimler için teşekkürler. Expo için Fransız Devrimi'nin 100. Yılı konsepti ile yapılmış bir yapıdır. Tamamı demirdir ve korozyondan korumak için özel yöntemler kullanılmaktadır. Bir fotoda ben koyayım; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Paris-Eiffel-down.jpg[/CODE]Edit: Resim boyutu çok büyük (2.2 MB) olduğundan image tagından çıkardım. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.