Jump to content

Harici Hdd?


murattt02

Recommended Posts

Öncelikle: nereye açacağımı tam olarak bulamadım, yanlışsa kusurabakmayın..

Size başımdan geçen bir VATAN computer olayını olayını anlatmak ve sormak istiyorum..

2008 in 9. ayında vatan dan taşınabilir olan; MAXTOR marka (özellikleri: 3.5", 1TB, BASICS, 32 mb cache, 7200 rpm) harici hard disk aldım.

dolar o zaman 1.200 civarında ve o an kampanya vardı diye bayağı uygun fiyata aldım. Toplamda, 202 ytl ye aldım.

Ve bir nedenden dolayı hasar gördü ve vatan computer ın cevizlibağ/ist genel teknik servisine ******ürdüm ve 1 hafta sonra buğün aradılar, ürünü iade alacağız lütfen diğer aksesuarlarını getirin dediler.. Hemen aldım aksesuarlarını ve gittim..

Bana dedilerki: bu ürünü iade alacağız.. ancak MAXTOR markasının hiç bir ürünü (alt sürüm, üst sürüm, ve aynısı) elimizde yok.. size iki seçenek sunuyoruz: 1. ürünün o zmaanki (2008 in 9.ayındaki) faturasındaki fiyat karşılığı çek veririz.. 2. başka bir marka ile değişim yaparız dediler..

Bende nasıl olsa alacağım..Hiç uğraşmayım direkt 2. seçeneği seçim, malı alim, çıkim gidim dedim.. Ve aldım.. Değişimi yaptığım yeni ürün şu:

Western Digital (özellikleri: 3.5", 1TB, 16 mb cache, 7200 rpm)..

DİKKAT: Bu muadil mal değil,, benim eski ürün 32 mb cache, yeni ürün 16 mb cache.. Bunu sonra anladım malasef..

ANCAK:... Şuandaki dolar kuru: 1.7 ytl olduğundan, bu ürün için 97 ytl fark aldılar..

................................................................................

...............................

Tüketici haklarımı tam olarak bilmiyorum..Sitesine girdim ama binlerce sayfa yönetmelik içinden çıkamadım..:S

SORUM ŞU:

1. Muadil mal yoksa bir üst sürümle değiştirlmesi gerekmiyor mu?

2. Değişim olduğunda neden fiyat farkı aldılar? Bu yasal mı?

3. Muadil mal değil bu.. Özellikleri kısıtlammış olduğundan, fiyat farkını asıl benim almam gerekmiyor mu?

Arkadaşlar, ben değişimin MUADİL bir mal ile yapılması ve fiyat farkı ödenmemesinin yasal yollarını arıyorum. hakkım yendiğini düşünüyorum.. Öneriniz nedir?

Yardımı dokunacak olanlara teşekkürler..

Link to comment
Share on other sites

TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.

Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.

Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;

*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,

*Tüketici Mahkemelerine,

başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?

Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.

Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

NEREYE BAŞVURULMALI?

Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.

Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.

Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.

Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.

Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.

BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?

Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.

Yazılı dilekçenizde,

• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,

• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,

• Ne kadar para ödediğinizi,

• Sorunun ne olduğunu,

• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,

• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.

BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ

Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.

Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

GÖRÜŞÜLME SÜRESİ

Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.

Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.

Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.

Link to comment
Share on other sites

aynı özellikt bir hdd vermeleri gerekirdi ancak adaleti bulmak zor ben pc dükkanı açarken bana şu an çalıştığım firmayı öneren kişi demiştii ki fiyatları uygun en önemlisi de garantide sorun çıkarmaması inan bazıları kendi bozarmış ürünü garantiye yolluyorum değişip geliyor yada tamir olup müşteride nasıl kandırdım diye düşünüyordur. yani tanıdık bildikverdi garantinin arkasında duran yerden alışveriş yapmak çokönemli

Link to comment
Share on other sites

Evet arkadaşlar.. Sonunda uzun uğraşlar sonucu bir Teknosaa müdürü ile irtibata geçtim.. Ve durumu onlarada anlattım..

Onların rakip firma olduklarını ve bir adaletsizlik olduğunda bunu dile getireceklerini düşünerek sordum..

Herkesin başına gelebilir.. Teknosaa şube müdürü, benim spesifik durum için ve hatta genelde durum için Uygulamanın şu olduğunu söyledi:

"Teknik servisler de bir şube gibi satış yaparlar,,ancak sadece değişim yapan garantili ürün sahibi müşterilere yaparlar. Bir mal değişim için işleme konduğunda, onun üst sürümü, alt sürümü vs.. stokda varsa, değişimi yapılır, dilenirse faturadaki fiyatı ödenir. Üst sürümü, alt sürümü vs.. üretimden kaldırılmış ve stokda yoksa:

Servis size bir şubeden alış veriş yapabilmeniz için malın fatura tarihindeki fiyatına denk bir alış veriş çeki verilir - ki bunun adı, değişim formu olur - Bu form ile herhangi bir şubedeb herhangi bir ürünü alabilirsiniz. Tabi dilerseniz yine ücret taleb edebilirsiniz.

Şayet değişim adı altında alışverişi seçtiyseniz; bu çeke karşılık seçtiğiniz ürünün fiyatı, o güne ait olarak hesaplanır. Fiyat düşükse size fark bedeli iade yapılır, aksi halde sizin farkı ödemeniz talep edilir.

Sonuç olarak: Eğer sizin ürününüz teknik servis stoğunda var olsa idi, sizden hiç bir fark istenmeksizin değişimini yaparlardı. Üretimi var ancak teknik servis stoğunda olmasaydı, teknik servis size malın fatura tarihi üzerinden çek (değişim formu) verecek ve , "gidin bir satış şubesinden bu çekle malınızın aynısını yada mudailini yada herhangi bir alt yada üst sürümünü yada herhanhgi bir başka ürünü O TARİHDEKİ fiyatı üzerinden saymak şartıyla alış veirşinizi yapınız." derlerdi..

Yani; uygulama yanlış değildir, doğrudur. Biz teknosa olarakda bu şekilde yapıyoruz, diğer kurumlarda böyle yaparlar..

Şeklindeki açıklamsıı beni, en azzından göz göre göre yapılan bir uyğulama hatasının olmadığına ikna etiti!!

Ancak, tabiki mantıksız ve tüketici haklalarına kanunen aykırı omasada, hakkını yiyen bir durum. Zaten bu tip alışverişlerin tamamından sadecce ama sedace üretici kar yapar..!!

Ben işim gereği prosüdürü uuygulayıpda hak konusundaki bu yanlış uygulamayı değiştirecek ne zamanım var nede takadım var. Olsa bile mahkemesi aylar sürecek.. Lahimize sonuçlansa bile temyize gidilecek..Uzun iş.. Madem hakkımızı savunacak bir sivil toplum örğütümüz var.. Kardeşim görsünler bunuda bir zahmet artık kendileri hakkımızı savunsunlar değilmi.. Devlet zihniyeti değişmeli ve artık, sadece VERĞİ alırken titiz davranmamalı!! Vatandaşlık haklarımızı korumalı ki, Vatandaş da Vatanını sevsin değil mi?? Zaten amaç yıpratma politikası..

Ne diyelim hakkımıza hayırlısı..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...