casira Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 (edited) Pixar Renderman Studio 1.01 RenderMan Studio is a collection of tools that form an advanced render pipeline that is both easy to use and fully customizable. From Maya scene translation, to network rendering, to compositing . . . RenderMan Studio provides a powerful render pipeline for maximum efficiency. The RenderMan Studio includes: RenderMan for Maya Pro Integrates tightly with Maya to provide a bridge to Pixar's RenderMan. RIB Out - With the ability to write 3D data, called RIB, RenderMan for Maya Pro offers new horizons for flexibility and programmability required for sophisticated render pipelines. RIB Archives - The ability to read RIB archives opens up new workflows, for both efficiency and creativity. RIF Filters - Use filters to modify RIB files to build custom pipeline. RiProcedural Plugins - Extend the capabilities of the renderer or the modeler with custom DSO's and DSO Shade Ops, which can be used to create procedural geometry, feathers, and custom shaders ... for just a few examples. RI for MEL - Another Pro feature is the ability to insert RIB into the Maya scene using MEL scripts, providing almost unlimited flexibility for custom solutions. RSL Nodes in Hypershade - With the Pro version RSL templates make it much easier to author custom Maya Materials using the RenderMan Shading Language Slim The complete solution for shader management and creation. Build shaders visually and take full advantage of the RenderMan Shading Language. Alfred The scriptable work distribution system. Perfectly suited for managing large render farms. "it" The image tool with powerful script based compositing. Instalation notes: crack/install.txt Work perfectly!!! Links http://rapidshare.com/files/127789524/pixar_win32.TONY.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/127789536/pixar_win32.TONY.part2.rarhttp://rapidshare.com/files/127788308/pixar_win32.TONY.part3.rar[/CODE] Edited July 16, 2008 by recep demirci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaan08 Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Bu program ne işe yarıyor türkçe bir iki şey ekleseydiniz makbule gecerdi ...emeğine sağlık Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
casira Posted July 16, 2008 Author Share Posted July 16, 2008 Bu program ne işe yarıyor türkçe bir iki şey ekleseydiniz makbule gecerdi ...emeğine sağlık Vizyona giren sayısal görsel efektli filmlerin kamera arkalarında adı sıkça geçen, ve Pixar filmlerinde kullanılan ve kısaca “Renderman” ismiyle adlandırılan nedir? Bir yazılım mıdır? Pixar filmlerindeki gibi çizgi film türü çalışmalarda mı kullanılır? yoksa foto gerçekçi sonuçlar elde edilmesini sağlar mı? Üstünlüğü nedir? ne kadar hızlıdır? Bu tür sorulara yıllar içerisinde birçok defa muhatap oldum. Dilim döndüğünce, bilgim dahilinde, forumlarda, epostalarda Renderman’in ne olduğunu anlatmaya çalıştım. Şimdi sıra kendi günlüğümde bu tür sorulara cevap vermeye geldi. Bundan böyle Renderman ile ilgili bilgilere günlüğümden ulaşabileceksiniz. Renderman’in ne olduğunu açıklamakla, notlarımızı sayfaya düşmeye başlayalım…detayın, başka modele uygulanması » Renderman Nedir? September 11, 2007 in 3D Vizyona giren sayısal görsel efektli filmlerin kamera arkalarında adı sıkça geçen, ve Pixar filmlerinde kullanılan ve kısaca “Renderman” ismiyle adlandırılan nedir? Bir yazılım mıdır? Pixar filmlerindeki gibi çizgi film türü çalışmalarda mı kullanılır? yoksa foto gerçekçi sonuçlar elde edilmesini sağlar mı? Üstünlüğü nedir? ne kadar hızlıdır? Bu tür sorulara yıllar içerisinde birçok defa muhatap oldum. Dilim döndüğünce, bilgim dahilinde, forumlarda, epostalarda Renderman’in ne olduğunu anlatmaya çalıştım. Şimdi sıra kendi günlüğümde bu tür sorulara cevap vermeye geldi. Bundan böyle Renderman ile ilgili bilgilere günlüğümden ulaşabileceksiniz. Renderman’in ne olduğunu açıklamakla, notlarımızı sayfaya düşmeye başlayalım… Renderman Nedir? Çoğu zaman Renderman ile, belli bir renderer’ı yani yazılımın ifade edildiği düşünülür. Bunun en büyük sebeplerinden bir tanesi Pixar’ın Renderman’i olarak adlandırılan ürünle, Renderman standartının, kelime olarak karıştırılmasıdır. Pixar’ın Renderman ürünü, bir render çözümü sunarken, Renderman olarak ifade edilen ise bir sahne tanımlama sistemi ya da birbaşka değişle yazılımlar arası 3D standartıdır. Modelleme ve Render sistemleri arasında, veri alışverişini sağlayan bir kurallar bütünüdür. Bu arayüz ve standartlar sayesinde, render edilecek sahnedeki nesnelerin, ışıkların vb. unsurların, geometrileri, konumları, görünümleri, etkileri ve oluşacak resmin özellikleri gibi unsurlar tanımlanır ve bu standartı destekleyen render sistemi (renderman uyumlular), tarafından bu bilgiler, görüntüye dönüştürülür (render edilir). Pixar’ın Renderman’i aşağıda değineceğimiz gibi bu standartı destekleyen, renderman uyumlu sistemlerden sadece bir tanesidir. Sahnemi renderman uyumlu bir sistemde render edebilirmiyim? Renderman uyumlu render sistemleri, Renderman standartına göre hazırlanmış, veriyi değerlendirip render ederler. Eğer siz render sisteminin anladığı dilde yani renderman standartında veriyi sağlarsanız, Renderman uyumlular büyük bir farklılık olmaksızın sonucu size sağlarlar. Renderman Standartına dönüşün işlemi, Maya to Renderman - MTOR, Renderman for Maya ya da Renderman Studio gibi sistemlerde, çok daha entegre olarak düzenlenmiştir ve aradaki dönüşüm işlemleri kullanıcının müdahalesi ve haberi olmadan otomatik olarak gerçekleşmektedir. Bunun dışında bu tanımı direkt olarak kendisi kodlayan, hatta kendi özel amaçları için çıktı üreten yazılımlar geliştiren kullanıcılarda vardır. Bu seviyede bir entegrasyonu sağlayamayacaklar ve kodlama bilgisi olmayanlar için ise, çeşitli dönüştürücü yazılımlar geliştirilmiştir. Bu dönüştürücü yazılımlar, hazırlamış olduğunuz nesneleri, sahneleri Renderman Standartına dönüştürür ve hatta isterseniz, Renderman standartına özgü, kısa kodlarıda eklemenize izin vermektedirler. Eğer kullandığınız yazılımın Renderman için ihraç özelliği yoksa (ki olmaması çok doğaldır), bu dönüştürücülere göz atarak sisteminiz için uygun olan dönüştürücüyü kullanmanız gerekir. Aşağıdaki sayfadan, hemen hemen tüm 3D yazılımlar için hazırlanmış, dönüştürücülere ulaşabilirsiniz. Renderman Dönüştürücüleri Renderman Uyumlu Rendererlar Neler? Renderman uyumlu render sistemlerinin en bilineni Pixar’ın Photorealistic Renderman yazılımıdır (sistemin ismi pixar’ın renderman’i olarak değiştirildi). Bu sistem vizyona giren neredeyse sayısal görsel efekt kullanılan her filmde kullanılmaktadır ve son 11 yılda özel efekt oscarına aday gösterilen hemen hemen tüm filmlerin kullandığı bir render çözümü olmuştur. Standartı ortaya koyan Pixar, bu standarta uyumlu sistemlerinde gelişmesine izin vermiştir. Böylece bu standartla uyumlu diğer render sistemleri ortaya çıkmıştır. Aşağıda, Pixar’ın Renderman’inden sonra en bilinenlerini sıralamaya çalıştım. Sitexgraphics’in AIR sistemi 3Delight Aqasis Pixie Render DotC Buraya kadar verdiğimiz bilgileri toparlayacak olursak: “Renderman olarak ifade edilen terim bir sahne tanımıdır. Kullandığımız yazılımdan bu tanıma uygun olarak modellerimizi, sahnemizi ihraç edip, renderman uyumlu sistemlerde render edebiliriz.” bilgisini elde ettik. Burada olabildiğince bazı ayrıntıları atlayarak kafanızı karıştırmamaya çalıştım. İlerki notlarımızda, örneklere girdikçe, konu sanırım daha belirgin olarak, zihninizde yer edecektir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Editor semsibey Posted January 24, 2012 Editor Share Posted January 24, 2012 [center][b][font="Comic Sans MS"][size="4"][color="#ff0000"]Pixar's RenderMan (Pro Server, Studio Maya 2012)[/color][/size][/font][size="3"] [color="#0000ff"]v3.0.2[/color] [/size][size="4"]|[/size][size="3"] 1.21 GB[/size][/b][/center][center] [/center][center][img]http://iceimg.com/i/b6/02/c2a7a55054.jpg[/img] [/center] In most cases, the standard implementation of Renderman - is a program invoked from the command line and play a role in the rendering process. The standard distinguishes between the concept of scene description files and geometry - RIB-file and file descriptions of materials - SL-files, or shading. All these files are simple text format described in the specification. Files shaders represent a highly simplified applets on dialect of C. In this case, the connector for Autodesk Maya, connected via a plug-in Plug-In Manager. [b]Ingredients:[/b] RenderMan Studio 2.0.2 for Maya 2009 x86-x64 (XP, Vista); RenderMan Studio 2.0.2 for Maya 2010 x86-x64 (XP, Vista); RenderMan Studio 3.0.2 for Maya 2010 x86-x64 (XP, Vista); RenderMan Studio 3.0.2 for Maya 2011 x86-x64 (XP, Vista); RenderMan Studio 3.0.2 for Maya 2012 x86-x64 (Vista); RenderMan Pro Server 15.2 x86-x64 (XP, Vista); RenderMan License; Documentation; The instruction. [b]Extras. Information:[/b] Treatment involves change MAC-address via a utility MACAddressChanger (present), which can cause discomfort, especially connected to the house. network, where some ISPs provide access to, and not-for MAC!!! Medicine is a license-file is copied into the appropriate directory. After the change of MAC-addresses to the specified in the instructions, Videos added to the environment variables path and load the plugin checks the license server with piksarovskim [code]http://extabit.com/file/2cs067odn79tw/[/code] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.