Jump to content

Matematiğin Sarsıldığı An


BeyazEylem

Recommended Posts

Çırak parayı bozdurup dükkana gelirken 5 TL'yi üç kişiye paylaştıramayacağına karar verip, 2 TL sini cebine atıyor. Sonra adamlara birer TL veriyor.

Şimdi soru şu: Adamlar kişi başına 10ar TL verdiler, birer aldılar. Yani 9 çarpı 3 = 27. İki TL'de çırakta vardı, 29 TL oldu. 1 TL nerde?

NOT: Bunca sene matematik gösterdiler. Türev, integral sayılara dayalı. Sayılar hata veriyorsa, bunlar mantıklı mı?

Öncelikle Şunu Söyleyim Matematikte herşey kesindir. Hatalı olan sensin. Sen git biraz daha matematik öğren gel!!!

2 TL çırağın cebine 3 TL de 3 arkadaşa gidince hepsi = 30 TL Olur :huh:

Link to comment
Share on other sites

arkadaşım sen burda neye inanmak istersen o olur, mantığa tek yoldan bakma, hareketleri izle:

herkes bakkala 30 ytl vermişmi 5 şini bozulsun die gödermiş, 25 ytl bakkal amcada hala, ee 2 ytl çırakta 3ytl de müşteride topla 25+2+3= 30 mu ee nerde yanlış?

başka mantık: müşteri 9*3=27 ytl malı satın almış oluyor doğru sorudaki çakallık 27+2=29 ytl denerek yanlış yönlendirmedir(aldatmaca) 27 ytl nin eşiti şudur. 3*9=27 ytl müşterinin ödediği para eşittir bakkal amcanın aldığı 25 ytl ve çıraktaki 2 ytl 25+2=27 ytl. olay budur. 2 ytl yi 27 ile değil bakkal amcadaki parayla(25ytl) toplayacaksın. bir başka bakış açısıda şu: bakkal 3 ytl yi müşteriye vermişmi ne kaldı elinde 25 ytl, 2 ytlde çırakta:

27+3=30.

Link to comment
Share on other sites

25/3 = 8.33 Artı adam başı 1 lira aldılar 8.33 + 1 = 9.33 ve çırağın cebindeki 2 lira da 3 kişiye bolunur. oda 0.66 lira kelle başı. 9.33 + 0.66 = 10 lira ? Neresi yanlıs bunun ? senin Hesabının yanlıs kısmı ise 9 * 3 = 27 kısmıdır. cunku verilen para 27 lira değil 30-2 lira 28 liradır. Veya (5*5) + 3 şeklinde olmalıdır. Bu durumda açık kalan 1 lira bu sorunun cozumundeki maliyet hesap yanlışlığından kaynaklanır smile.gif

Bultar sende matematik çalışmaya başla hemen :) Yada biraz uyu çok ders çalıştın heralde :)

Brightblade...

Link to comment
Share on other sites

Mala verilen parayı sormuyorum ki! Hesapladığında 27+2=29 eder. Ama 30 verdiler? Bir lira yok..

Alış ile veriş birbirine karıştırılmamalı. Alıcılar 9x3=27 TL verdiler. Satıcı Dükkan sahibinde 25, çırağında da 2 TL var. 27=27. Satıcı çırağın 2 TL'sı ile Alıcının 27 TL'si toplanamaz. Çünkü ikisi farklı cephede savaş veriyorlar.....

Link to comment
Share on other sites

e o zaman

r=s iki rakam olsun

her iki tarafı s ile çarpalım

r.s=s.s

r.s=s2

her iki taraftan r2 çıkarırsak

r.s-r2=s2-r2

r.(s-r)=(s-r).(s+r)

r=s+r

r-r=s

0=s te olur oradan da r=0 ve 0=1=2 olur iki bilinmeyenli denklemleri çarpanlarına ayırırken iki kökünü de bulabilmeniz için bir tarafı sıfırlayarak çarpanlarına ayırmanız gerek yoksa köklerden birini kaçırırsınız.Ki diğer kökte çözeceğiniz zaman 2 olacaktır...

Link to comment
Share on other sites

Arkadaslar matematik işlemi yapmak kolay olabılır ama mantıgı herkes kuramaz işlemi tersten yaparsak dogru sonuca ulasabılırz kelıme oyunu ve sayılar bolundugunde ortaya cıkan 0.333 luk kusurat 3 le carpılınca yaklasık 0.999 ortalam 1 elde edılıo buda aradıgımız sonuctakı 1 ytl nın ne neden eksık oldugunun gostergesı

İşleme gelince 30-2=27-3=25/5=5 ytl sonuc ortada bastan d egıl cozumu sondan dogru gelerek yapmak lazım

Link to comment
Share on other sites

Matematiğe 1 sarsıntıda benden 2=1 işte ispatı:

r=s iki rakam olsun

her iki tarafı s ile çarpalım

r.s=s.s

r.s=s2

her iki taraftan r2 çıkarırsak

r.s-r2=s2-r2

r.(s-r)=(s-r).(s+r)

r=s+r

r=s den

r=r+r

r=2r

1=2 oldu

İŞTE MATEMATİK

r=s=0 olmasın bu işlemin sonucu. İnsanların bunlardan kafaları karışıyorsa gerçekten matematiksel olarak çok ama çok geri planlardayız demektir.

Edit:

Arkadaşlar kafanızı bunlara yorun bence:

http://mathworld.wolfram.com/UnsolvedProblems.html
http://mathworld.wolfram.com/Problem.html[/CODE]

Please register to see this content.
daha birçok çözülemeyen problem örnekleri var :unsure:

Link to comment
Share on other sites

"Bir ağaçda 20 kuş vardı. Peder beyin Huğlu Yapımı Çift Kırma Tüfeği ile ağaçtaki bir kuşu vurdum. Geriye kaç kuş kaldı?"

Bu sorudan bi farkı yok...

Küçükkende sorarlardı bize böle sorular. Söle bi göz gezdireyim dedim konuya.Meğer halkımız gayret etse İlim milim dinlemiicek çırağı dövecek :unsure:

Link to comment
Share on other sites

dükkandan 5 lira dönüş var o halde 30-5=25 mal 25 lira; çırak 2 lira cebe attı 3 lirayı da 1er 1er dağıttı

alanlar 9*3=27 lira ödediler. 27nin 25i malın fiyatı kalan 2 de çırağın cebe attığı para, 1er lira da geri dönüş aldılar 27+3=30

siz niye 27 ile 2yi topluyorsunuz ki iki kere çırağın cebindeki parayı ekliyorsunuz

Link to comment
Share on other sites

@Ahmo345, bi de elektrikli tren sola doğru giderken rüzgar sağa doğru esiyor bu trenin dumanı nereye gider diye soruyolardı :)

Bi tanede ben göstereyim

10mk7.gif

Ee bunda bi gariplik yok ki. Çevre uzayıp alan kısaltılıyor. Çevre ve alan oranı sabit kalıyor. Sanki buna benzer bi öss sorusu vardı diye hatırlıyorum. çevre 3a kadar uzatılıp alan a kare kadar kısaltılıyor.

Link to comment
Share on other sites

ya farkındaysan ilk şekilde de 2. şekilde de kapladığı kare sayısı aynı 5 e 13 sadece renkli kutuların yerleri değiştirilerek aynı boyutlarda üçgen yapıyorsun ve bir kare fazla çıkıyor.

İpucu: şekli yazıcıdan çıkarırsanız görmeniz daha kolay olacaktır.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 hafta sonra ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...