Jump to content

Pc Modifikasyon Nasıl Yapılır?buyrun İçerde.


pcmemo

Recommended Posts

------PC MODİFİKASYON-----

Evet arkadaşlar bu forumda pc modifikasyonun olmadığı gördüm.Ve Ayrıntılı bi şekilde anlatacağım.Bazı kaynaklar alıntıdır.Kusura bakmayın artık:)

bu arada çok fazla resim olduğu için bazı resimler link şeklindedir.

MOD ÇİZİM PROGRAMI

bu programla bilgisayarınızın kasasını rahat bir şekilde çizebilirsiniz.Ve kasayı modifiye etmeden önce bu programla yaparsanız son halini görebilirsiniz.

LCD PANEL YAPIMI(biraz zor iyi bir elektronikciyseniz öle yapın derim :) )

Kullanılan malzemeler

goruntu762jq6.jpg

LCD yi yapmaya başlıyalım

ewt gördüğümüz gibi paralel portun kullanmadığımız 6 ucuvar bunun için paralel portun kullanıcağımız ucunu

koblo bağlantılarına zarar vermeden açıyoruz ve şemaya bakara kullanılan kobloların renklerini sırayla bir yere kayıt ediyoruz diğer kullanmadığımış 6 kabloyu kesebiliriz veya o şekil burakabilirz . paralel portun bir ucu bilgisayara bir ucu ise yazıcı gibi dış donanımlara takılır biz biz bilgisayar takılan ucunu kullanıcağımız için

dış donanımlar için kullanılan ucu kesiyoruz. ve kesilen taraftaki kabloları lcd ye bağlıycağız.

images00bd8.jpgparalelportis7.gif

devrenin güç kullanımı bilgisayardan karşılanmakta, bunun için power çoklayıcı alıcaz, aldığımız çoklayıcının

sarı olanı telini kullanmıycamız için kesiyoruz devre 5V ile beslendiği için kırmızı olan ucu kullanıcaz .

şimdi power çoklayıcısının siyah koblusunu alttaki şemeda "GROUND" yazan yer kırmızı olanıda "5V" olan vere bağlıyacağız

imagestp5.jpg

ayırdığımız palalel port uclarını şemadaki şekle göre sırayla lehimliyoruz (not: iyi bir çalışma için havya ve lehim teli kaliteli olması gerek) lehimlemeyibulduğumuz bir tahta, plaka vb. şeyin üzerinde yapmaya başlıyalım.

lcdaq2.jpg

lehimleme bittikten sonra bağlantının olduğu yere sıcak silikon uygulayalım

goruntu777rg0.jpg

LCD miz bitti ve çalışıyor

çalışmasını lcd nin ışığının yanmasından anlıyoruz.

ama lcd de daha hiç bir karakter yok çünkü programları yüklemedik daha.

grafikler için gerekli program.

Ve biter :rolleyes:

Evet arkadaşlar bi çoğumuz fanların gürültüsünden bıkmıştır.Küçük bir devre ile bu işide halledelim.

Devre şeması, işleyişi, malzemeler ve montaj

* Malzemeleri lehimlemek için kullanacağınız havyaya dikkat edin veya kullanmayı bilmiyorsanız bilen birine yaptırın.

* Devre montajına dikkat edin. Yapacağınız yanlış bir lehim veya kısa devre durumunda bilgisayarınızın güç kaynağı ve bilgisayarınızda bulunan diğer bileşenler zarar görebilir.

* Devreyi takmadan önce bilgisayarınızı kapatın.

* Devreyi işlemci fanı, ekran kartının fanı, güç kaynağının fanı gibi çalışması kritik sayılabilecek bileşenlerin fan kontrolünde kullanmayın.

Şemadan da görebileceğiniz gibi bir ön direnç ile beraber kullanılan bir potansiyometre ve bir sabit direnç, bize gerilimi belli oranlarda ikiye bölmemizi sağlar. Bu bölme sonucu elde ettiğimiz gerilimi sürücü transistöre uyguluyoruz. Sürücü transistör ise tahmin edebileceğiniz üzere yüksek beyz akımına ihtiyaç duyan güç transistörümüzü sürmek için kullanılıyor. Potansiyometre maksimum konumdayken besleme voltajından Vce voltajı kadar daha az gerilim sağlamaktadır. Potansiyometre minimum konumdayken ise besleme voltajının yarısından yine Vce voltajı kadar da az gerilim sağlamaktadır. Tabii bu değerler kullanılan dirençlere ve güç kaynağından çıkan gerilime göre farklılık gösterecektir.

fankontrol_devre.gif

Fan kontrol devresine ait şema

Devrede az sayıda malzeme oluşturulduğu için oldukça basit. Montaja geçmeden önce bunlara bir göz atalım:

- BD240 transistör ve soğutucusu

- BC337 transistör

- 220 ohm direnç

- 100 K ohm direnç

- 100 K ohm potansiyometre

- 1n4001 diyot (veya 1n4148)

- Delikli kart (partinaks)

fankontrol_tomal.jpg

Devrede kullanılan malzemeler

fankontrol_ths.jpg

BD240' a ait soğutucu

fankontrol_pot.jpg

Potansiyometre

BD240; kollektör akımı tepe değeri 2 A, maksimum gücü 30 W olan PNP tipi bir güç transistörüdür. Uygulamamız için oldukça yeterli ve bulunması kolaydır. Bu transistörün kollektör bacağı ile soğutucu yüzeyi ortaktır. Bu sebeple devreyi ve soğutucusunu sistemdeki diğer bileşenlere temas etmeyecek şekilde izole ettikten sonra kullanın.

Montajı delikli kart üzerine yapacağız. Elinizde büyük bir tane varsa bunu uygun biçimde kesmelisiniz. Çok küçük bir alana malzemeleri sığdırmaya çalışmayın. Montaja geçmeden önce aşağıda yazılan aşamaları bir iki kere okumanızı tavsiye ederim. Böylece malzemeleri yerleştirirken problem yaşamaktan uzaklaşırsınız.

Montaja transistörler ile başlayacağız. BD240� ı ve BC337� yi üzerindeki yazılar birbirine bakacak şekilde karta geçirin. Tabii bunu yaparken karta yerleştirilecek olan diğer malzemeleri de hesaba katın.Bacaklarını bir bir lehimledikten sonra BC337� nin 3 numaralı bacağını BD240� ın 1 numaralı bacağına doğru bükün ve lehimleyin. Aynı işlemi BC337� nin 3 numaralı bacağını BD240� ın 2. numaralı bacağına doğru bükerek gerçekleştirin. Bu işlemlerin bitmiş halini aşağıdaki resimlerde görebilirsiniz.

fankontrol_ma2.jpg

Transistörlerin yazıları birbirine bakacak şekilde karta yerleştirilmiş vaziyette

fankontrol_ma1.jpg

Lehim yüzeyinin görüntüsü

Sırada potansiyometre var. Eğer montaj yerleşimini benim yaptığım gibi yaparsanız potansiyometreyi saat yönünde çevirdiğinizde fan hızı azalacaktır. Aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi malzemeyi deliklerden geçirip lehimliyoruz.

fankontrol_mb2.jpg

Potansiyometrenin karttaki yerleşimi

fankontrol_mb1.jpg

Montaj sonrası

220 ohm değerinde olan direncimizin bir bacağını potansiyometrenin 1. bacağına; diğer bacağını ise BD240� ın 3. bacağına lehimleyeceğiz. Bunun için uygun delikleri belirleyip, direncin bacaklarını delikler arasındaki mesafeye uygun olarak bükün. Direncin bacaklarını deliklerden geçirip, lehimleyin. Bir bacağını potansiyometrenin 1. bacağına, diğerini ise BD240� ın 3. bacağına doğru yatırıp, montajlarını yapın.

fankontrol_mc1.jpg

220 ohm' luk direncin yerleşimi

fankontrol_mc2.jpg

Lehimlendikten sonraki görüntüsü

Devrede bulunan bir diğer direnç ise 100 K ohm değerinde. Bu direncin bir bacağı potansiyometrenin 3. bacağına, diğeri ise toprağa bağlanacak. Bir önceki aşamada olduğu gibi uygun delikleri belirledikten sonra direncin bacaklarını bükün, deliklerden geçirin ve lehimleyin. Direncin bir bacağını potansiyometrenin 1. bacağına doğru bükün ve lehimleyin. Diğer bacağını ise bu aşamada boşta bırakıyoruz.

fankontrol_md2.jpg

100 K ohm' luk direncin yerleşimi

fankontrol_md1.jpg

Montaj sonrası

fankontrol_md3.jpg

Farklı bir açıdan malzemelerin yerleşimi

Diyotumuz, fanın devreye ters bağlanması durumunda ters gerilimden korumak amacıyla devrede kullanılıyor. Diyotun çizgi ile işaretlenmiş tarafta bulunan katot bacağı BD240 transistörünün 2. bacağına, diğer bacağı yani anot toprağa bağlanacak. Bunu sağlayabilmek için diyotun bacaklarını, diyot dik pozisyonda duracak şekilde büktüm. 100 K ohm değerindeki direncin montajını yaparken, direncin toprağa bağlanacak olan bacağını lehimleyip, boşta bırakmıştık. Şimdi diyotu bu bacağın hemen yanındaki deliklerden birine geçirerek lehimleyeceğiz. Böylece toprak ortak bir noktada toplanmış olacak. Diyotu deliklerden geçirip bir anot bacağını yani toprağa bağlanacak olan bacağını lehimledikten sonra 100 K ohm değerindeki direncin toprağa bağlanacak olan bacağı ile birleştiriyoruz. Diyotun katot bacağını ise kısa bir kablo ile BD240� ın bacağına uzatmayı tercih ettim. Aşağıdaki resimlerden durumu daha iyi kavrayabileceğinizi sanıyorum.

fankontrol_mh3.jpg

Toprak kablolarının görüntüsü

fankontrol_mh4.jpg

Toprak kablolarının lehimleri

Hazırladığımız renkli kablolara sıra geldi. Bu kablolardan birini BD240� ın 3. bacağına yakın bir delikten geçirip bu bacağa temas edecek biçimde lehimliyoruz. Ardından benzer işlemi diğer kablo için tekrarlıyoruz: diyotun katot bacağına yakın bir delik bulup, bu bacağa temas edecek biçimde lehimleyin.

http://www.darkhardware.com/images/content/fankontrol_mh2.jpg

Güç kaynağına ve fana giden pozitif gerilim kabloları

http://www.darkhardware.com/images/content/fankontrol_mh1.jpg

Lehim yüzeyinin görüntüsü

Artık devremizi bilgisayarımıza takabiliriz. Bunun için daha önce molex veya floppy güç konnektörlerini kullanabileceğinizi belirtmiştim. BD240� ın 3. bacağına eklediğimiz kabloyu bu konnektörlerden birinin sarı renkli kablosuna arkadan veya önden geçirin ve bantla hem yalıtın hem de sabitleyin. Bir toprak kablosu alıp (iki kablodan herhangi birini kullanabilirsiniz), bunu da aynı konnektör üzerinde yer alan siyah kablolardan birine yukarıdaki gibi sabitleyin.

Kasa fanlarını besleyecek olan gerilimi taşıyan kablolar genelde siyah ve kırmızı renkte olmaktadır. Bu kablolardan kırmızı renkte olanı devrede diyotun katot bacağına lehimlediğimiz kablo ile birleşecek. Siyah olanı ise tahmin edebileceğiniz üzere devrede geriye kalan toprak kablosu ile birleşecek.

http://www.darkhardware.com/images/content/fankontrol_psucm.jpg

Floppy güç konnektörüne yapılan bağlantı

http://www.darkhardware.com/images/content/fankontrol_fancm.jpg

Fan kablosunun devreden çıkan kabloyla olan bağlantısı

Kabloları sağlam bir biçimde elektrik bandı ile sabitlemeyi ve izole etmeyi unutmayın.

Devremiz bu şekilde kullanılmaya hazır durumda. Gerekli kablo bağlantılarını yaptıktan sonra kullanılmayan kasa üzerindeki cd rom veya disket kapağına monte ederek kullanmaya başlayabiliriz.

Şimdi sıra geldi Kasa Boyamaya

Giris:

Herkes bir taneye sahip olduğunu iddia eder! Hemen hemen tüm fanatikler size nasıl yapılacağını bildiklerini söylerler. Fakat iş icraata gelince, kimin sahiden bitmiş gerçekten ayna gibi bir bilgisayar Kasası var? Ben size gerçekten ayna gibi kasa kapağı nasıl olur söyleyeyim: Sabahları kasanızın kapağına bakarak saçlarınızı düzeltebiliyorsanız o zaman sizin de ayna gibi parlak bir kasa kapağınız var demektir. Peki bunu kendinizin de yapabileceğinizi hem de normalde kasa boyamak için kullandığınız sıradan boyalarla yapabileceğinizi biliyor musunuz? Bu aynayı nasıl yapıyoruz, sırları neler, hileleri, tavsiyeleri ve bütün o moda olmuş boya işlerinin en moda malzemeleri…

Öncelikle boyama hakkında biraz konuşalım. Modern kutu sprey boyama bir çok farklı teknik ve süreçten oluşur: Katı renkler, ince metal tabaka, metalik, inci vs… Bunların her biri farklı teknikler gerektirdiğinden bu makalede sadece birinden bahsedeceğiz. Eğer arada bir kasa boyama yapmıyorsanız bile modifiyeye birazcık ilginiz varsa keyifle okuyacığınızı tahmin ettiğimiz bir makale hazırladık. Bu yazıda sadece “Katı Renkler”den bahsedeceğiz.

Rengimiz siyah olacak. Bunu seçmek için birkaç küçük nedenimiz var. Siyah en popüler, bir şekilde de bağışlaması olmamasıyla aslında talihsiz bir renktir. Her hata üzerinde hemen gözükebilir. Ancak bunun yanında siyah, tüm renklerin en derinini sunar bizlere.

Şimdi, işimiz neyi nereden bulacağımız. Öncelikle kutu spreyleri bir çok otomotiv mağazalarından ya da nalburlardan edinebilirsiniz. Kutu spreylerde iki seçeneğiniz var: Enamels (emaye; parlatmak için) ve Lacquers (vernik). Emaye olanlar uzun ömürlüdür, uzun sürede kururlar ve tatmin edici parlaklıkları vardır. Vernik ise daha dayanıklıdır, çabuk kururlar ve en güzel parlaklıklardan birine sahiptirler.

Seçimimiz vernik. Çünkü ortalama bilgisayar kullanımı için daha dayanıklı. Örneğin makinanızı alıp LAN partilere gidiyorsanız üzerindeki boyanın taşıma esnasında yıpranmaması için dayanıklı olması gerekir. Bu boyamayı yapmamın sebeplerinden biri de aslında sıradan birinin de boyayla ne kadar güzel işler çıkarabileceğini göstermekti biraz da… Bunun için siyah akrilik bir boya seçtim.

*****************************************************************************

İşe Başlayalım. Ne Gereklidir?...

Bütçenize göre ihtiyacınız olabilecek bazı malzemelerin listesi aşağıda:

● Astar boya: hangisi işinize gelirse kullanabilirsiniz.

● Zımpara kağıdı: Islak/kuru gri renkli zımpara kağıdı. 2000, 1500, 600 ve 400’lük zımpara

kağıtlarına ihtiyaç duyacaksınız.

● Zımparalama bloğu. Örneğin tahtadan düz bir blok edinirseniz, zımparalama işleminiz çok daha

düzgün olacaktır. Hatta blok olmadan işinizin çok zor olacağını söylemiliyim. Her marangozun

kapısının önündeki artık tahta parçaları arasından kolaylıkla bedavadan

bulabilirsiniz. Hazır olarak ta satılıyorlar ama bence extradan para vermeye hiç gerek yok.

● Pasta. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz. „İnce“ olanlardan almaya

özen gösterin.

● Cila. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz.

● Temiz, %100 koton bez.

● De-nature alkol.

http://img471.imageshack.us/img471/7589/image002aj6.jpg

Resimdeki malzemeleri herhangi bir otomotiv mağazasından, ya da çevrenizdeki büyük mağazalardan ( Bauhouse, Carrefour, MMM Migros, Real vs…) edinebilirsiniz. Ihtiyacınızdan biraz daha fazlasını almanız işinizin az malzemeyle yapılmasını önleyecek ve işinizin kalitesini arttıracaktır.

********************************************************************************

*

Mesai Saati Başlasın...

http://img175.imageshack.us/img175/9895/image003dc5.jpg

Evet, şimdi işimize başlayabiliriz. Birinci adımımız orijinal kısmı zımparalamamız. Bir adet zımpara kağıdını alın ve zımpara bloğu üzerine sarın. Bir kaba serin, sabunlu su doldurun ve elinizdeki zımparayı içinde biraz gezdirin. Bir miktar sabunlu su kasa paneli üzerine dökün. Tebrikler! Islak bir şekilde zımparalamaya başladık. Bu kısım en önemli noktalardan bir tanesi ve daha sonra da karşımıza çıkacak. Konu ile alakalı olduğunda bununla ilgili daha fazla detay vereceğiz. Zımparalama yaparken boya tozları sürekli surette zımpara kağıdınızın yüzeyini kaplayacak ve tırtıkların aralarını tıkayacaktır. Zımparanızı sürekli değiştirmek zorunda kalabilirsiniz

http://img361.imageshack.us/img361/720/image004cq2.jpg

Amaç, burada bunu metal’e indirmek değil, düz yüzeye getirmek. Sakın çok fazla bastırarak işin bir an önce bitmesi için uğraşmayın. Sabırla düzenli bir şekilde çok bastırmadan zımparalayın. Eğer alttaki metali çizerseniz ancak macunla düzeltilebilecek durumlarla karşılaşabilirsiniz ve bu da işinizi çok ama çok zorlaştırır. Ayrıca metale kadar inmek şu bakımdan da kötüdür:. Ürün üreticisi bir çok zorluklarla çeşitli kimyevi maddeler kullanarak bu metal’I kolayca boya tutacak şekilde yapıyor. Eğer siz kazıyarak metalin üzerindeki o tabakayı da alırsanız, çıplak metalin boya tutması oldukça güçleşecektir. Eğer metal yüzeyin üzerine küçük benekler şeklinde zarar verirseniz telaş yapmayın. Fazla derin olmadığı takdirde boya tutacaktır. Bu sadece yontmak için biraz eğimli olmasına neden olacaktır.

http://img175.imageshack.us/img175/4254/image005sr2.jpg

Yapmaya çalıştığınız şey, elinizdeki zımpara kağıdı ile yüzeyi en prüzsüz hale getirmek olmalı. Panel oluşturulduğunda, köşeleri ve işaretlediğiniz yerlerdeki, kusursuz bir pürüzsüz yüzeye sahip olmanızı engelleyecek olan küçük ve büyük benekleri yok etmek üzerinde durun. Beneklerin nerelerde olduğunu bulabilmek için yüzeye bir miktar siyah ya da koyu renkli toz atmanız da sizlere yardımcı olabilir. Tozu attıktan sonra üstteki tozları aldığınızda çukur ya da benek olan kısımlar kendini belli edecektir. Ayrıca detay olarak yapılmış çukurluklar ise işinizi ayrıca zorlaştıracaktır. Kasa kapaklarındaki açma oyukları buna güzel örnektir. Ön bezel’ler için el işi yeteneği gerekmektedir. Bir de düzenli olarak zımpara kağıdınızı sabunlu su içinde durulamanız yapacağınız herhangi bir hatayı engelleyecektir.

Bitirdiğinizde panelinizin bir bebeğin cildi kadar pürüzsüz olması gerekmektedir. Tabii ki kendi isteğinizle yaptığınız spotlar hariç. Aşağıda bir örneği bulunuyor

http://img471.imageshack.us/img471/3577/image006hq8.jpg

Şimdi astar boya kısmına geçiyoruz. Fakat öncelikle yüzeyde herhangi bir toz, pudra ya da herhangi bir istenmeyen madde bulunmadığından emin olmamız gerekiyor. Bunun için denature alkollü bir bez kullanmamız yeterli olacaktır.

http://img471.imageshack.us/img471/7317/image007wv1.jpg

Ve işte, işin astar boya kısmındayız. Ilk once kenarlardan başlayın, daha sonra orta kısımlara. Ileri geri boyamaya devam edin. Her hat üzerinden tekrar giderek daha verimli olması açısından her hattan iki kez geçtiğinizden emin olun

http://img175.imageshack.us/img175/9845/image008qu6.jpg

Boyamayı gölgede ve mümkünse rüzgarsız ve çimenlik olmayan bir alanda yapın. Eğer üzerinde böcekler varsa onları temizleyin. Çünkü böcekler boyanın güzel koktuğunu düşünürler, ya da hayatlarının değersiz olduğunu sanırlar, bu yüzden böyle saçma şeyler uğruna hayatlarını feda ederler. Ayrıca herhangi bir yolla işinize burunlarını sokmak ve işinize zarar vermek için bütün çalışma süreciniz boyunca ellerinden gelenin en iyisini de yapacaklardır. J Bu nedenle iyi havalandırılmış ve dış güçlere kapalı bir odaya ihtiyacınız olacak. Ancak kesinlikle maske kullanmaya özen gösterin. Ne yaparsanız yapın böcekleri toplamamaya çalışın. Işi sadece daha da zorlaştırmış olacaksınız. Herneyse, panelinizde iyi bir boyama yaptığınıza emin olun ve güneşte bir ya da daha fazla saat kurumaya bırakın. Birçok astar boya en az 30 dakikayı uygun görür. Siz yine de boyanızın etiketini control edin ve garanti olması için üstüne biraz daha zaman ekleyin.

http://img471.imageshack.us/img471/6232/image009za7.jpg

Kuru ve iyi olduğuna emin olduğunuzda, işimiz tekrar ıslak zımparalamaya dönecek. Eğer bu aşamada da panele herhangi bir zarar verirseniz panik yok. Yapmanız gereken tekrar astar boya atıp beklemeniz ve ıslak zımparalamaya tekrar başlamanız. Elinizden geldiği kadar yüzeyi flat yapmaya çalışın ve denature alköllü bir bez ile tekrar ovalayın. Şimdi gerçek rengimize kavuştuk. Elinizdeki bezle neler topladığınıza bir bakın:

http://img175.imageshack.us/img175/7997/image010wa7.jpg

http://img471.imageshack.us/img471/4387/image011xe8.jpg

Ve şimdi işin resmi sonuna yaklaşıyoruz. Boyanızı çıkarın. Benim tercihim siyah, her ne kadar siyah gerçekten bir renk olmasa da, herneyse. Kutunun iyi sallandığından ve her ihtimale karşı yedek bir sprey kutusu aldığınızdan emin olun. İyiliğiniz için son kez panel üstünü iyice temizleyin. Öncelikle kenarlardan başlayın daha sonra da yüzeye. Astar boya aşamasında yaptığımız gibi her hattın üzerinden tekrar geçmeyi unutmayın. Boyamaya size yakın olan kısımdan başlayın en son da uzak tarafı boyayın. Hızlı hareket etmeyin. Boya belli bir derecede kalın fakat çok kalın olmasın.

http://img175.imageshack.us/img175/9088/image012dg7.jpg

Boyalı panelinizi güneşte bırakabildiğiniz kadar uzun süre kuruması için bırakın. Gece de almayı unutmayın. Yoksa sisten ya da dumanlardan dolayı zarar görebilir. Şimdi sıra ıslak zımparalamaya geldi. Panelin yüzeyine dikkatlice bakın, tüm o gamze gibi şekilleri görebiliyor musunuz? Buna portakal-kabuğu da denebilir. Bunu istemezsiniz herhalde. Fakat ne yaparsanız yapın hiçbir sprey boya istediğiniz ölçüde güzel bir iş çıkarmayacaktır. Alttaki resime bir göz atın. Islak zımparalamadan sonra aşağıdaki gibi donuk bölgeler görebilirsiniz. Bunlar zımpara kağıdının dokunduğu yerler ve boyanın gelmediği ya da az geldiği noktalar olabilir.

http://img471.imageshack.us/img471/17/image013nj8.jpg

Bazı bölgelerin ise pürüzsüzce zımparalandığını görebilirsiniz (parlayan küçük spotlar ile). Kuzey ve güney doğrultulu zımparalayın, daha sonra doğu ve batı. En sonda ise 45 derece açılarla. Böylece 8 yönden zımparalamış olacaksınız. Zımparalarken daireler çizmeyin. Bu paneli baskıya maruz bırakabilir ve de yapmanız gerekenden daha derine inebilirsiniz.

http://img175.imageshack.us/img175/505/image014mz9.jpg

Bunları yaparken evinizde bir çok karışıklığa ve düzensizliğe sebep olabileceğinizi unutmayın, ve bu yüzden elinizin altında yeterince temizlik malzemesi olduğuna emin olun. Bu boyama işini kesinlikle oturma odanızda ya da fırça yiyebileceğiniz yerlerde denemeyin. Şimdi tekrar bazı detayları halletmek için el becerinizi kullanmak zorunda kalacaksınız. Bu ilk tabaka boya için 600’lük (başlangıçta) ve 1000’lik (daha sonra) zımpara kağıtları kullanabilirsiniz. Herşey yeterince pürüzsüz göründüğünde 1000’lik zımparaya geçebilirsiniz. Panelin son görünüşü aşağıdaki gibi olmalıdır.

http://img175.imageshack.us/img175/1392/image015rq6.jpg

Bunu yaptıktan sonra bir kat daha boya atmak isteyeceksiniz (en az bir kat). Paneli temizleyip önceki aşamalarda yaptığımız gibi boyuyoruz. Önceki aşamalardaki gibi kurumaya bırakıyoruz (sabredebildiğiniz kadar bırakmanız önerilir). Tekrar ıslak zımparalama aşamalarını tamamlıyoruz (600’lük ile başlayıp sonra 1000’lik zımparalar ile). Aşağıdaki resimde görebildiğiniz gibi görünen kenar yeterince flat değil.

http://img471.imageshack.us/img471/7476/image016tk5.jpg

Bu noktada, paneli tekrardan zımparalamak (tabii metal yüzeye temas etmemeye dikkat ederek) ve bir kat boya daha atmak gerekecek. Ve ilk boyadığımız aşamaya geri dönüyoruz bu yüzden

http://img175.imageshack.us/img175/2123/image017rq4.jpg

Görebildiğiniz gibi panel etraftaki nesneleri yansıtabilecek kadar flat bir konuma geldi. Bu aşama genelde bir çok kullanıcının işi bıraktığı nokta. Fakat bu böyle olmamalı. Bu yüzden bir kez daha zımparalama oalyına giriyoruz (sırasıyla 600, 1000, 1500, en son da 2000’lik ile). Işte son aşamada geldiğimiz nokta:

http://img471.imageshack.us/img471/5457/image018jg8.jpg

Şimdi üzerinde çalışabileceğimiz temiz ve flat bir yüzeye sahibiz. Pastanızı ve havlu kumaşınızı alın. Temizleyiciyi bezin üzerine dökün ve ovalamaya başlayın. Şişenin talimatlarına uygun olarak yüzey kuruyana kadar ovalamaya devam edin. Bezin kuru kısımlarını da kullanarak parlatabilirsiniz. İlk aşamadan sonra panelden bir görüntü:

http://img471.imageshack.us/img471/7307/image020vd2.jpg

Iyi bir yansıma alana kadar parlatmaya devam etmeniz gerekli. Bu 3-4 (az ya da daha fazla) kez sürebilir. Kendiniz tatmin olana kadar devam etmelisiniz. Fakat bazı hafif çiziklerin yüzey üzerinde kalabileceğini de unutmayın. Çünkü kullandığınız bez hafif aşındırıcı bir özelliğe sahip olabilir. Bunu bezinizin üstünde kalan boya kalıntılarından anlayablirsiniz.

Son durak: Parlatma-Sırlama. Temiz bir bezin üzerine bir miktar cila koyun ve dağıtın. Öncelikle ortalama bir baskı uygulayın. Birkaç kere aynı şeyi tekrarladığınızda (kendiniz parlaklıktan tatmin olana kadar) parlaklığı göreceksiniz. Işte şimdi sıra emeğinizin karşılığını almaya geldi. Panelinize bakıyorsunuz ve yüzünüz ve arkanızdaki herşey panelde. Iki aşama parlatmadan sonraki panel görüntüsü aşağıda:

http://img175.imageshack.us/img175/4893/image021wd5.jpg

http://img175.imageshack.us/img175/8048/image022ru7.jpg

Bir dip not olarak, boya bir ay veya daha fazla süre sertleşmez. Bu zamandan sonra oldukça sertleşecek ve hemen hemen çizilmesi bile zor bir kıvam alacak. Eğer bir veya iki kez daha parlatma işlemlerini tekrarlarsanız (ilerleyen zamanlarda) ve biraz da balmumu sürerseniz kasa kapağınız çok daha dayanıklı olacaktır.

http://img175.imageshack.us/img175/8364/image023wg2.jpg

Ledli Vu-Metre Yapımı

Kimi arkadaşlar sese duyarlı neonlara hayran kalmış bence bu devre parlak ledlerle yapılırsa -ki ben de vakit ve nakit bulunca parlağa çevirecem- o neonlardan çok daha hoş ve ucuz maliyetli bi görüntü çıkar ortaya..

işte gerekli malzemeler:

- 10 adet led istediğiniz renklerde parlak mat faketmez

- LM3915 entegre

- 1K2(1,2K) direnç

- 10K potans

- biraz tel

- 10x5cm (10 ledli yapmak için ideal) delikli partinax

- lehim

- havya

- siz

gelelim yapılışa

http://img233.imageshack.us/img233/526/7fee10cf04054062b53a945kz4.th.gif

http://img146.imageshack.us/img146/9427/8222d1f7c1c14549b672c99qy0.th.jpg

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/E9DA64CF641448578FA1AFA1C3FA95E0.jpg

ilk yapacağımız iş ledleri plaket üzerine isteğimize göre sıralamak.. ancak rastgele sıralamamak gerekir mümkün oldukça ledlerin artı(+) uçları birbirine yakın olmalı.. derseniz ki hangisi artı uç; ledin içine baktığınızda, gördüğünüz 2 çeltikten ufak olanı artı diye cevap veririm

http://www.dansdata.com/images/caselight/led322.jpg

daha sonra ledlerin bacaklarının diplerine lehim yaparak sabitlemek, işlem yaparken düşmesini engeller..

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/BADF2CC8523C4318A7790E1205223834.jpg

yavaş yavaş diğer elemanları da(örn. entegremizi) yerleştirip bacaklarını da lehimlemeye başlayalım..

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/7ED775348E244692B748E3CA6BACCFE1.jpg

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/87686F07EFAC4BAE86436F00B703093B.jpg

daha sonra birbirine yakın koyduğumuz + led uçlarını birbiriyle birleştiriyoruz..

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/74FAFF3F033044D181336E2931C81FC0.jpg

geriye kalan tüm led uçlarına bir kablo lehimleyip, kablonun diğer uçlarını sırasıyla entegrenin 1-18-17-16-15-14-13-12-11-10 nolu bacaklarına lehimliyoruz.. entegrenin hangi bacağının 1 olduğunu anlamak için ise entegre yanında bulunan girinti sol tarafta kalacak şekilde tuttuğumuzda sol altta kalan bacak 1 nolu bacaktır. sağa doğru 9 a kadar gider 10. bacak ise 9un hemen üstündeki bacaktır.. sıra bu sefer sola doğru artar..

bu prensib genelde tüm entegrelerde aynıdır tek farkeden bacak sayısıdır.

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/816A38E4369245FB922CF9AB45AE9526.jpg

bu işlemleri tamamladıktan sonra entegrenin 2. ve 4. bacaklarından bi kablo çıkartıp ikisini birleştirmeliyiz..

bu birleştirdiğimiz 2 kablo bizim - ucumuz bunu ilerde hem ses çıkışının eksisine hem de bağlayacağımız enerji kaynağının eksisine bağlayacağız.

ledlerin birleştirdiğimiz artı uçlarından da bi kablo çıkartalım, entegrenin 3. ve 9. bacaklarından da kablo çıkartalım. bu çaıkardığımız 3 kabloyu da birleştirdiğimizde güç kaynağına bağlayacağımız + ucu belirlemiş olduk..

bu işlemden sonraentegrenin 6. ve 7. bacaklarından kablo çıkartıp birleştiriyoruz.. bu birleştirdiğimiz kabloyu, plakette uygun bi yere yerleştirdiğimiz 1,2K lık normal direncin bi bacağına bağlamalıyız.. direncin diğer bacağından 2 kablo çıkartalım birini entegrenin 8. bacağına diğierini de hemen yanına yerleştirdiğimiz 10k lık potansiyometre(ayarlı direnç)nin 1. bacağına bağlayalım.. potansiyometrenin geriye kalan orta bacağndan ve 3. bacağından da kablo çıkartıp birleştirelim bu birleştirdiğimiz kabloları daha önce belirttiğimiz ses ve güçkaynağına bağlamak için hazırladığımız entegrenin 2. ve 4. bacağına bağlı olan kablolara bağlayalım.

bütün bunları yaptıktan sonra entegrede 1 bacak boş kalıyor o da 5. bacak.. bu bacağa bir tane kablo lehimleyelim ve ses çıkartan cihazımızın(örneğin bilgisayarımızın ses çıkışına) ses çıkış uçlarından + olana bağlayalım.. aynı cihazın ses çıışındaki - olan ucunu da bir sürü birleştirdiğimiz kabloya(dikkat ederseniz 2 tanesi entegrenin 2. ve 4. bacağına gidiyor) bağlayalım..

güç vermek içinse aynı terden bi kablo daha çıkıp güç kaynağımızın eksi ucuna, örneğin bilgisayara bağlayacaksak güç kaynağından çıkan herhangi bi siyah kabloya bağlayabiliriz..

eğer adaptör ile çalıştırmak istiyorsak 12v luk bi adaptörün artı ucunu da yukarda belirttiğimiz artı uca bağlamamız gerekir..

bilgisayara bağlamak istiyorsak güç kaynağından çıkan herhangi bi sarı kabloyu artıya bağlamalıyız..

böylelikle işelmi tamamlamış oluruz..

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/9D6D0E627D4B42D680D5A3623EF03132.jpg

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/02E8223986DF4E94A8605E91AB7676B2.jpg

http://img.donanimhaber.com/upfiles/178923/0E09B31A6229453AA3EBED78ECDC69A4.jpg

ne kadar anlatım ve resimler karmaşık görünse de yaparken çok rahatlıkla hallolacağını göreceksiniz..

Şimdi Sıra Geldi El Yapımı Neona

evet arkadaşlar hazır neonlara o kadar para sayıyoruz ancak incecik ip gibi bişiyi yutturuyorlar bize..

aslında çok daha önceden var olan ufak boyutta florasanlardan tek farkları daha ince olmaları..

peki biz neden bu florasanları kullanıp hem daha ucuza mal edip daha fazla aydınlık elde etmiyoruz??

buyrun hep beraber ufak bi florasan yapalım ve Kasamız aydınlık nedir görsün..

öncelikle kabaca çizeyim yapacağımız bağlantı şeklini..

http://img511.imageshack.us/img511/3955/isimth4.jpg

ardından gelelim malzemelere..

- 8w-13w arası stediğin değerde(dolayısı ile boyutta) istediğiniz renk bir florasan(ben uv olanı seçtim elektrikçilere mor florasan demeniz kolaylık sağlar)

- 10-13w balast(plc balastı diye de geçer)

- starter(değerleri yok ama bazen uyuzluk olur uymayan bi starter çıkabilir.. üzerinde w aralıkları yazar eğer 8w altı değer ve üstü değer aralığı ise uygundur bize..)

- bir adet topraksız erkek fiş

- ihtiyacınız olduğu kadar 0,75mm(kordon) kablo(min 2mt olması yararınıza..)

http://img511.imageshack.us/img511/9563/dsci0003bs9.jpg

- bi miktar da takım taklavata ihtiyaç var, izolasyon için de öneri sıcak silikon ve bant..

http://img512.imageshack.us/img512/611/dsci0004uv5.jpg

takımlarımız, malzemelerimiz tamamsa işe koyulalı hemen..

florasanımızın 4 tane ucu var bu 4 uca da bi miktar kablo lehimleyelim..

http://img117.imageshack.us/img117/3929/dsci0005gk1.jpg

daha sonra karşılıklı 2 uç seçelim. örneğin florasanı yatay tutalım ve alt tarafta sağlı sollu 2 uç olsun üst tarafta sağlı sollu 2 uç olsun(kısacaso çizdiğim resimdeki gibi tutalım florasanımızı..)

bu şekildeyken altta kalan ya da üstte kalan 2 ucu alalım ve starterin iki ucuna lehimleyelim..

http://img117.imageshack.us/img117/6749/dsci0006rq5.jpg

bu işlemden sonra ayrı bir parça kablo alalım uçlarını açalım ve fişimizin 2 girişine vidalayalım.. fişimizin kapağını kapatmayı unutmayalım tabiiki..

http://img511.imageshack.us/img511/4600/dsci0008tx3.jpg

bu fişe bağladığımız kablonun diğer uçlarını da sıyıralım ve bi tanesini balastın bir girişine girelim diğerini de florasanın bacaklarına bağlı olup boşta kalan kablolardan birinle birleştirelim. eğer açma kapama anahtarı istiyorsak bu birleştirdiğimiz kabloları anahtarın 2 ucuna girebiliriz..

http://img338.imageshack.us/img338/7471/dsci0007de3.jpg

florasanda boşta kalan bir kablomuz var onu da balastın boşta kalan deliğine sokup vidaladığımızda geriye izolasyon yapmak kalıyor..

eğer kısa devre yaptırmadan ve açık bir yere değip çarpılmadan test edebileceğinize inanıyorsanız fişe takıp deneyebilirsiniz..

izolasyonda sıcak sılıkonu florasanın her iki ucunu kapatmakta kullanabilirsiniz.. boşta kalan açık bir kabloyu da bantla sarmalısınız..

gerekli izolasyonlardan sonra gelelim sonuca..

yatağım ve mor florasan..

http://img338.imageshack.us/img338/2029/dsci0009om3.jpg

kolon kabiimin üzerinde duran süs niyetli, normalde yeşil üzerine BEYAZ çizgili tenis topları

http://img117.imageshack.us/img117/6748/dsci0010gl2.jpg

kasaya yerleştirdim ancak pek uv duyarlı bişi olmadıı için pek anlaşılmıyor.. altta da sese göre yanan ledlerim var dışında kağıt sarılı şekilde..

http://img511.imageshack.us/img511/7522/dsci0002qc8.jpg

fosforlu yıldızlar buldum bi kaç tane onlar parlıyor mor ışıkta ve bi de ledlerin dışındaki kağıt..

http://img117.imageshack.us/img117/3976/dsci0003ib8.jpg

bu da o ledi sistem diğer taraftan görünüşü..

http://img338.imageshack.us/img338/8231/dsci0001mh7.jpg

EVET ARKADAŞLAR AZ ÇOK PC MODİFİKASYON YAPTIK.BAZI EKSİKLER OLDUĞU İSE TAMAMLARSINIZ...

herkese kolay gelsin.

Link to comment
Share on other sites

işlerim iyi iken baya kafaya takmıştım bendede thermaltake armor var ancak a.ö.de sınıfta kalınca :( tepem attı askere gitcem dedim ve herşeyi iptal ettim ancak bu dökümanı saklıcam gelince çok yardımı olucak bana teşekkür ederim...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 yıl yıl...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...