Jump to content

Alın Size Teknosa Gerçeği - Alıntıdır


sevket

Recommended Posts

Alın size Teknosa gerçeği…

Şimdi düşünelim...

Ben bu yazıyı niye buraya yazıyorum diye bi yandan düşünelim bi yandan yazalım. Pazara çıktınız her hafta olağan herkesin evinin eksiklerini tamamlamak için yaptığı gibi pazarda dolaşıyorsunuz, aklınıza akşam evinizde filim seyrederken yanında mısır patlağı olsun, keyifli olur dediniz tezgâhlardan birine yanaştınız bundan sonrasını biliyorsunuz da hadi bunu diyolaglara dökelim;

- Abla,(abi) güzel patlar bu mısırlar ithal, beğenmezsen geri getir...

- Bak patlamazsa geri getirim ona göre...

- Ablacım ben kefilim her hafta burdayım ne zaman istersen getir garanti veririm.

-iyi hadi bakalım görücez. der

ve eve gideriz akşam mısırı patlatmaya çalışır patlamayınca kızar patlamayan mısırları ertesi hafta(dikkatinizi buraya çekiyorum ertesi hafta)pazarcıya ******ürür hesap sorarız...

peki pazarcının tavrı ne olur?

- Ablacım nasıl patlamaz ya ithaldi bunlar neyse ablam sen ver onları ben sana yenisini veriyim bunlar yeni mahsul al bide bunu dene kusura bakma yine beklerim...

Evet sevgili dostlar şimdi ben bunları niye anlattım ne alakası var diyebilirsiniz, lakin bir pazarcının bile itibarını korumak ve müşterisini küstürmemek adına gösterdiği çabayı gözler önüne sermek istedim ki bu yaşanmış bir olaydır.

Pekii teknosaya gittiniz amacınız yılbaşında eve ev sinema sistemi almak olsun, arkadaşlar sizinle ilgilendi ve siz bir sinema sistemi aldınız. Buraya kadar herşey normal, aklınızda her ihtimale karşı dediniz ki;

- Yalnız sinema sistemini teknik servis kursun ne olur ne olmaz.

- Efendim teknik servisimiz bayram ve yılbaşı dolaysıyla 4 Ocak perşembe gününe kadar hizmet vermiyor(30–12–06)

- 5 gün bekleyecek miyim şimdi yani?

- Yok efendim kurulumu çok basit (kolonları kurması, bağlantıları rahat 2 saat sürdü)

- İyi öle diyorsan tamam alıyoruz.

Depodan kapalı kutu ev sineması gelir, yüklenilir taksi tutulur 4 kat sırtımızda taşınır ki rahat 40-50 kilo neyse saat akşam altı olmuştur kurulum bitmiş fişler takılmış ama oda ne hata mesajı kitapcığa bakılır teknosaya telefon açılır teknik servis yok saat akşam 8 olmuş teknosa'daki (bilgili) arkadaşlar yardım edememiş ve denmiş ki;

- Yarın sabah dvd player'ı getirin bi bakalım

- tamam yarın getiriyorum. (yarın olur 12 de teknosaya gidilir bize yardımcı olan arkadaş izinli olduğu anlaşılır. şimdi diyologlara bakın

- Pardon dün sizden bi ev sinema sistemi almıştım bana bugün dvd playerı getirmem söylendi...

- Yetkili servis yok perşembe günü getirin

Anladım ki bu arkadaşla sorunu çözemiycez kasaya yönlendim durumu tekrar kasadaki arkadaşlara ilettim bunun üzerine bir arkadaş makinemizi standaki aynı makineye bağladı ki yine çalışmadı. Dedim ki;

-Çalışıyor mu? Denedin mi?

-Çalışmıyor

-Peki yenisini alıyım o zaman

-Efendim prosedür öle işlemiyor

-Peki nasıl işliyor?

-Perşembe günü teknik servis makinenize bakar rapor tutar eğer kulanımdan kaynaklanan bir arza yoksa yenisi sipariş edilir.

-Nasıl yani? Ne kulanı mı? Senden farklı bir işlem yapmadım ki kablolarını taktım çalışmadı size getirdim.

-Denedin çalıştı mı?

-Hayır

-Daha ne o zaman?

-Üzgünüz efendim prosedürümüz böyle

-Bakın ben dün bir ev sineması beğeniyorum teknik servis verilmesini talep ediyorum verilmiyor akşam kurmaya çalışıyorum hata veriyor diye telefon açıyorum makineyi buraya getiriyorum burada bakılıyor çalışmadığı görülüyor ve diyorsunuz ki üzgünüm.

-Arkadaşlar kurulumun ücretli olduğunu söylemeleri lazımdı.

-Yani kurulum yapıyorsunuz?

-Evet, ama ücretli.

-Ya parası önemli değil ki gelin kurun dedim.

-İşte söylemeleri lazımdı.

-Şimdi ne olacak peki

-Yetkili servisimizin telefonunu veriyim Perşembe günü ararsınız, makineyi ******ürür baktırtırsınız.

-Ya anlamaya çalışıyorum anlayamıyorum ben buradan bir cihaz alıyorum cihazın kitapçığında yazıyor ki bayinize başvurun. Siz bayi değilmisiniz

-Evet

-Tamam, o zaman değiştirin

-Üzgünüz prosedürümüz böyle.

-O zaman siz benim yerime bu teknik servis olayı ile ilgilenin bana yenisini verin

-Kullanıcı hatası olabilir

-Ya ne kullanıcı hatası kuramadım ki bakın standınıza bu ürünün aynısını kurdunuz arıza verseydi ne yapacaktınız. Teknik servis gelip tutanak tutacaktı değil mi?

-Evet

-Tamam işte bana yenisini verin tutanak tutturun kendi aranızda çözün bu konuyu beni niye uğraştırıyorsunuz ki.

-Üzgünüz prosedürümüz böyle.

-Sizin prosedürünüz beni mağdur ediyor görmüyor musunuz?

-….

Evet arkadaşlar işte böyle sonra nemi oldu eve gidildi İstanbul bölge müdürlüğüne telefon, müşteri şikayetlerine telefon sonuç sıfır prosedürü geçemiyoruz. Tüketici hakları hangi tüketici hakkı pazarcı bile bozuk çıkan ürünün geri alırken bizim koskoca sabacı holdingin teknosası ürününü geri almıyor. Tabi iş burada bitmiyor işe annem karışıyor (ki onun kredi kartıyla alındı) telefonda annem diyor ki yetkili kişiye;

_ Bakın birbirimizi üzmeyelim ben şimdi (31–12–06) ürünü paketleyip getiriyorum malınızı iade ediyorum. Teknosadan da artık hiçbir şey almıyorum.

Bunun üzerine ürün paketli şekilde teknosaya gidiyor orda tekrar deneniyor, bu arada ürünü değiştirebileceğimiz ortaya çıkıyor (Hani değiştiremiyorlardı) lakin ürün stokta yok o anda iki seçenek sunuyorlar ya üç-dört aydır standa duran üzeri çizilmiş dvd playerı almamız ya da yetkili servisin rapor tutup rapor doğrultusunda sipariş verilip gelmesi. (ki 2–3 aydan bahsediyorlar) Bunu söylerken tabi bide kullanıcı hatası olayı var biz kendimizden eminiz ama suçu bizim üzerimize atmayacaklarını tabi bilemiyoruz. Güvenimiz kalmadı ki ne yapalım onların standındaki makineyi alıp ayrılıyoruz.

Alın size Teknosa gerçeği…

Güvenilir alış-verişin adresi…

İyi alış-verişler...

(Alıntıdır)

Link to comment
Share on other sites

aynısı başıma 3 defa geldi. ama teknosanın anladığı dil aslında çok daha farklı. onlar biraz hakaret seviyorlar. hakaret etmedikçe dinlemiyorlar. prosedür kelimesine gelince seninde prosedürününde teknik servisininde diye başlayıp 3 dkaikalık hakaretten sonra adamların yüzü gülüyor ve yardım etmeye başlıyorlar. hiç anlamadım 3 ürün değiştirdim üçündede önce dinlemediler hakaret edince dinleyip değiştirdiler. fiyatlar her zaman heryerde aynı kredi kartı opsiyonları aynı niye teknosa tercih nedenidir anlayabilmiş değilim :D . Eğer hakaretten anlamazlarsa yarın gazetelerin tüketici bölümlerine email atıyorum deyin 2 ürün bile verebilirler ;)

Link to comment
Share on other sites

aynısı başıma 3 defa geldi. ama teknosanın anladığı dil aslında çok daha farklı. onlar biraz hakaret seviyorlar. hakaret etmedikçe dinlemiyorlar. prosedür kelimesine gelince seninde prosedürününde teknik servisininde diye başlayıp 3 dkaikalık hakaretten sonra adamların yüzü gülüyor ve yardım etmeye başlıyorlar. hiç anlamadım 3 ürün değiştirdim üçündede önce dinlemediler hakaret edince dinleyip değiştirdiler. fiyatlar her zaman heryerde aynı kredi kartı opsiyonları aynı niye teknosa tercih nedenidir anlayabilmiş değilim :) . Eğer hakaretten anlamazlarsa yarın gazetelerin tüketici bölümlerine email atıyorum deyin 2 ürün bile verebilirler :)

;):D

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Teknosadan bi webcam almıştım vaktiyle. Sorun çıktı. Gönderdim. Kargo paraları ve telefon paraları webcamın fiyatını aştı. 1.5 ay sonra webcamıma kavuştuğumda sorun çözülmemişti. Sakıp Ağa'yı andım.

Link to comment
Share on other sites

Buyrun buraya şikatyetinizi ekleyin 1462 şikayet 1463 olsun.

http://www.sikayetvar.com/?loc=sikayet_oku&action=co&subaction=Detial&coNo=936[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

ewt bende sorun yaşadım yukarırdaki arkadaşa katılıyorum bi adsl modem yüzünden birbirimize giriyorduk ondan sonra değiştirdim modemi ogün bugündür hiçbir alış-weriş yapmam teknosadan ;) gıcık kaptım bikere...

Link to comment
Share on other sites

teknosa'dan philips cd-rw almıştm, patladı.

philips mp3 player almıştım o da aynı şekilde.. vs ne aldımsa kesin servise gitti ve 1 ay kalıp yenisi verildi falan filan. artık alış-veriş yapmıyorum teknosa'dan ve çevremdekilere de yaptırmıyorum. zaten zengini daha zengin yapmanın da alemi yok...

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar bu işler sizin bildiğiniz gibi değil ben teknosada çalışmıyorum ama cep telefonu piyasasında iyi bir firmada mağaza müdürüyüm şimdi sorunlarınız gerçek ama elektronik mağazalarında ki prosedür şöyle işliyor bizlerin sattığüı ürünler bildiğiniz gibi distribitör denen ithalat yapan firmalardan bizlere satılıyor yani sonuç olarak bu cihazlar bizlerin veya teknosaların ürettiği cihazlar değil ve sanayi bakanlığının verdiği kanunla belirlemiş olduğu bir yasa var arızalı cihazları ancak ve ancak teknik servisler değiştirebilir veya arızalı olduğunu raporlıyacak bir belge alırsanız aldığınız firmalara ******ürdüğünüz bu cihazları tabi teknik servis raporu ile bizler bu cihazları geri alıp yerine yenilerini verebiliyoruz ha bu durum tabiki müşteri memnuniyetini pazarcılar gibi üst durumda tutamıyor çünkü sizden teknik servis raporu olmayan arızalı cihazlar geri alınınca hiç bir firma bunu ithal eden firmalara bunları geri iade edemiyor ha yapan nasıl yapıyor diyeceksiniz etik olmayan yolla bu cihazları geri alıp yerine size yeni bir cihaz veriyor ha verdiğiniz o arızalı cihazı ithalat yapan firma almadığı için kendi teknik servise yollayıp tamir ettirip tekrar satışa sunuyor sonuçta büyük firmalar kendilerini lekelemek istemediği için baştaki prosedürü uyguluyor ha bu yolu yapsa firmanın itibarı daha kötü durumlara düşer bu konuları bu işte çalışanlar aslında daha iyi anlar ama müşteri her zaman haklıdır bende müşteri olsam bu tavırlar karşısında aynı davranışları sergilerim ama dediğim gibi yasa her zaman önümüzde engel.

Bunu nasıl çözümleriz derseniz tüketici hakem heyetleri var bunlar siz müşterilere hizmet veriyor tabiki satan firmlarıda sizin gibi koruyor valiliklerin içinde bulunan bu heytlere gidiyorsunuz faturanızla birlikte şikayet dilekçenizi alıyorlar ve 15 günde bilemediniz en geç 1 ayda bu sorunlarınızı çözüyorlar ya değişim kararı ya paranızın iadesini o zaman aldığınınız yerler kolayca yapabiliyor çünkü bizler o heyetten gelen raporla bu cihazları ithalatçı firmalara çaka çaka geri iade edebiliyoruz.

Yani anlıyacağınız hiç bir firma müşteri kaybetmek istemez ama prosedür her şeye engel Türkiyenin ilerliyeceği daha çok yollar var

Teşekkürler

Link to comment
Share on other sites

tüketici kanununda ürün alındıktan belli bir süre içerisinde bozulursa aynı ürünle eğer yoksa üst modeliyle değiştirmelisin der ama bu kanun zorlama yapmaz nedense ;) . teknik servise gitmeden direk değişim öngörür kanun mağazadan. etiketlere bakılır garanti etiketleri eğer açılmadıysa yeterlidir.

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşa katılıyorum prosedür denen bir durum var ve çoğumuz imzalarken bu prosedürü okumuyoruz bile.

Bunun dışında teknosadan bir olayda ben anlatayım. Fly 25li 12X DVD+R almıştım. Eve gittim bir tane denedim DVD yandı, 2. denedim oda yandı bu sefer 4Xle deneyeyim dedim bir kısmı çalışıyor bir kısmı çalışmıyor. Dedim bu böyle olmaz. Gittim teknosaya tekrardan ve durumu anlattım ben 3 tane DVD yaktım dedim 25li pakette 3 tane fire vermeyi kabul edebilirim ama ilk üçü yandıktan sonra bir 4.süne gerek duymadım dedim. Adamlarda aldılar 4 tanede onlar yaktılar. sonuç ürünü değiştirdim üstelik başka bir markayla (memorex). İlk mesaj için zaman büyük talihsizlik olmuş maalesef. Diş geçirmek gerekiyor birde cummanın dediği gibi. Uğraşmak istemiyorlar çünkü.

Link to comment
Share on other sites

ama unuttuğumuz birşey var prosedürü şirket belirlemez prosedürü devlet belirler. ve devlet bu konuda şöyle demiş:

 AYIPLI MAL

    Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

Yani eğer ürün ayıplıysa sen tamir ettirmek istemiyorsan yenisiyle değiştirmek zorunda ama genelde napıyorlar tamire yolladık eğer yapılmazsa yenisi verilecek. Böyle bir şey yok. İşlerine gelen prosedür işlerine gelmeyen bilinmiyor bile ;)

Link to comment
Share on other sites

Geçmiş olsun.Türkiyede kanunların doğru dürüst işlememsinden kaynaklanıyor.Ne TEKNOSA ne Gold nede Vatan Bilgisayar aynı şeyleri yapıyor.Buna benzer bir olayıda ben hala yaşıyorum bir dvd rw için teknik servis beni 1 ay bekletti.Sonra disbürütör yenisini gönderdi oda yalan oldu çünkü çalışmıyor para iadesi istedim bakalım ne olacak bekliyorum.Bide şikayet görmek istiyorsanız sikayetvar.com bi girinde bakın insanları nasıl madur ediyorlar.utanmazlar.malı alana kadar güler yüz arıza oldumu seni tanımıyorlar.

Link to comment
Share on other sites

Teknosa'dan fiyatları nedeniyle hiç alışveriş yapmıyorum. Şu anda en uygun fiyat gold yazılım. 37 ytl ye en son 2 gb sd kart aldım. TEknik servis her yerde aynı gibi. Usb hhd aldım 120 gb hala bozuk 2 kere servise gitti birşey yok deyip gönderiyorlar. Bimeks ten fotograf makinası aldım. Hp Ankara'ya kendin gönderdim. FAtura hiçbirşey yok bir üst modelini gönnderdiler.2

Teknik servisle taşıkmadan iş yaptırmak gerçekten biraz sıkıntılı hizmet alnayışı ve eğitim meselesi.

TEknik servis bir külfet firmalar için. Yasal olmasa açmazlar bile. Fabrikaların arıtma tesisi anlayışı gibi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...