Jump to content

Google, En Değerli Marka


0sk1

Recommended Posts

10860.jpg

En güçlü markaların sıralandığı BRANDZ listesinde geçen yıl 7`nci sırada yer alan Google, bu yıl yüzde 77 değer artışı ile global markalar listesinde Microsoft`u tahtından indirerek zirveye çıktı.

İnternet arama motoru Google 66.4 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en güçlü markası seçildi. İngiliz ekonomi gazetesi Financial Times ve pazar araştırmacısı Millward Brown firmasının işbirliğiyle bu yıl ikincisi yapılan `BRANDZ Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması` açıklandı.

Geçen yıl 7`nci olan Google, 66.4 milyar dolarlık marka değeriyle birinci sıraya yerleşti. Google son bir yıl içinde marka değerini yüzde 77 artırarak Microsoft`u tahtından indirmiş oldu. Listede ikinci sırada geçen yıl olduğu gibi 61.8 milyar dolarlık marka değeriyle General Electric yer aldı. 2006`da zirvede bulunan Microsoft ise yüzde 11 değer kaybederek 54.9 milyar dolarlık marka değeriyle 3`üncü oldu. Bu üç şirketi ise 44.1 milyar dolarlık marka değeriyle Coca-Cola takip etti.

Değeri en fazla artan marka Marks & Spencer oldu. Marks & Spencer`ın marka değeri yüzde 192 artarak 9.5 milyar dolara çıktı. Onu yüzde 113`lük değer artışıyla Best Buy ve yüzde 88`lik değer artışıyla Target izledi. Best Buy`ın marka değeri 6.6 milyar dolara, Target`ınki de 11.5 milyar dolara çıktı. En fazla değer kaybeden marka ise yüzde 33 ile Home Depot oldu. Şirketin marka değeri 18.3 milyar dolara düştü.

Toplam 1.6 trilyon dolar BRANDZ Top 100 sıralamasındaki firmaların toplam değeri, 2006 yılında 1.4 triyon dolarken bu yıl yüzde 10.6 arttı ve 1.6 trilyon dolara çıktı.

Millward Brown Optimor`un tüm dünyada 39 bin markayı kapsayan araştırmasında, tüketici algılarına ait somut ölçümlerle finans verileri birleştirildi. Marka sıralaması için dünya genelinde 1 milyonu aşkın tüketiciyle görüşüldü.

`Fırsatları değerlendiren marka güçleniyor` Millward Brown Optimor küresel CEO`su Joanna Seddon araştırmanın sonuçları şöyle değerlendirdi: "Bu seneki BRANDZ Top 100 sıralamasındaki başarı hikâyeleri, kazanan markaların pazardaki eğilimleri çok daha etkili bir biçimde değerlendirerek ticari değer yarattıklarını gösteriyor. Güçlü markalar yeni gelir kaynaklarına ulaşmak ve işlerinin piyasadaki değişikliklere duyarlı olmasına yardımcı olmak için fırsatları değerlendirme yeteneğine sahip."

Millward Brown`ın küresel CEO`su Eileen Campbell ise dünyanın en güçlü markalarından biri olmanın büyük bir başarı olduğunu belirterek şöyle dedi: "Zirvedekiler, başarılı işletme ve marka yönetiminin getirebileceği gerçek finansal değeri gösteriyor. Bu sıralamalardan çıkartılabilecek tonlarca içgörü bulunuyor. Bu içgörüler, ticari liderlik, sorumlu finansal yönetim ve güçlü pazarlamanın doğru şekilde harmanlanmasının, kurumsal zenginliği yaratmak ve geliştirmek için kullanılabilecek yenilmez bir karışım oluşturduğunu kanıtlıyor."

`Sosyal sorumluluk da etkili` Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, BRANDZ araştırmasının sonucunun markalar dünyasında hızlı değişimlerin yaşandığını gösterdiğini kaydederek şöyle konuştu: "Araştırma gösteriyor ki yüksek gelişim vaat eden alanlara yatırım yapan ve tüketicinin talepleri kasışında kendini hızlı bir şekilde yenileyebilen firmalar, ticari kazancın yanı sıra markalarına da değer katabiliyor. Ayrıca araştırma doğru sosyal sorumluluk projelerinin uygulanmasının da marka değerini güçlendirdiğini ortaya koyuyor."

(Milliyet)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...