Jump to content

Sametime İle Bütünleşik İletişim


exit

Recommended Posts

Sametime ile bütünleşik iletişim

2231763.jpg

IBM, uluslararası pazar araştırmaları kurumu IDC’nin raporlarına göre dünyanın en çok kullanılan kurumsal “anında mesajlaşma” yazılımı Lotus Sametime’ın yeni sürümünü piyasaya sundu. IBM’in çeşitli ülkelerdeki 100’e yakın çözüm ortağıyla birlikte geliştirdiği Lotus Sametime 7.5’te gerçek zamanlı, anında mesajlaşma (yazılı sohbet - chat) uygulamasının yanı sıra Web üzerinden konferans ve telefon görüşmesi imkanları da standart olarak sunuluyor.

IBM, bütünleşik bir çalışma ortamı sunan Lotus Sametime 7.5 ile kurumsal şirketlerin en çok kullandığı iletişim araçlarını tek ürün altında toplayarak, çalışanlara işlerini daha hızlı ve verimli yapabilme imkanı sunuyor. Böylece kişiler arası bir iletişim aracı olan “anında mesajlaşma”, kurumlar için güvenli, esnek ve ihtiyaca göre şekillendirilebilir bir iletişim çözümüne dönüşüyor.

IBM, çözüm ortaklarını Lotus Sametime 7.5 üzerinde çalışacak, açık standart bazlı yeni çözümler geliştirmelerinde destekliyor. Web 2.0 teknolojileriyle geliştirilecek yeni çözümler, Sametime 7.5’in kurumların özel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geliştirilebilmesini de mümkün kılacak.

IBM çözüm ortaklarının Lotus Sametime 7.5 için geliştirdikleri çözümlerden bazıları şunlar:

- Telefon kontrolü: Cisco Systems’in bütünleşik iletişim teknolojisiyle kullanıcılar, telefonlarının müsait olup olmadığını Lotus Sametime 7.5’te gösterebilecek. Böylece, kullanıcılar kontak kişiler listesindeki isimlerin telefonla iletişime müsait olduklarını görebilecek ve isimlerin üzerine sağ tıklayıp bilgisayarları üzerinden arama yapabilecekler.

- 3 boyutlu resim paylaşımı: Dassault Systemes’in geliştirdiği bir çözümle özellikle üretim sektöründe faaliyet gösteren firmaların çalışanları, geliştirdikleri ürünlerin 3 boyutlu resimlerini, Lotus Sametime anında mesajlaşma uygulaması üzerinden paylaşabilecek.

- Anında mesajlaşmaya ses veya görüntü ekleme: RADVISION’ın çözümünü kullanan kullanıcılar, Lotus Sametime anında mesajlaşma ekranlarına istedikleri anda ses ya da video konferans özelliklerini ekleyebilecek. İnternet üzerinden video konferans imkanı getiren uygulama, istendiğinde diğer video-konferans sistemleri ya da 3G videolu telefon kullanıcılarına da açılabilecek.

Hürriyet İnternet

Link to comment
Share on other sites

  • 4 ay sonra...

IBM'den ücretsiz hizmet

IBM, dünyada 16 milyon kişi tarafından kullanılan kurumsal anlık mesajlaşma yazılımı Lotus Sametime 7.5'i, yeni özelliklerle zenginleştireceğini duyurdu. Piyasaya 7.5.1 adıyla sürülecek yazılımla, gerçek zamanlı mesajlaşma, web üzerinden konferans ve telefon görüşmesi gibi uygulamalara video konferans özelliği de eklenecek.

Yeni sürüm, kullanıcıların her türlü iletişim ihtiyacına yönelik zengin içerikli ve esnek bir bütünleşik çalışma ortamı sunacak. Sametime 7.5.1 güncellemesi, 2007 yılının 2.çeyreğinde piyasaya sunulacak ve mevcut Sametime 7.5 ürününe sahip kullanıcılar tarafından ücretsiz olarak yüklenebilecek.

Eclipse yazılım çatısı üzerinde kurulan Lotus Sametime'ın kolaylıkla

genişletilebilen platformu, telefon ve video tedarikçilerinin geliştirdiği

yazılımlar ve video konferans özelliğiyle kullanıcılara yazılı ve sesli oturumlarını yüz yüze yapma imkanı sunuyor.

Lotus Sametime 7.5.1 güncellemesi, Microsoft Office ve Outlook uygulamalarıyla entegre çalışabiliyor, Linux ve Apple Macintosh masaüstü uygulamalarını destekliyor. Ayrıca, farklı konuşma ekranlarını tek bir ekranda toplayarak, çok sayıda mesajlaşma ekranını yönetebilme imkanı da sunuyor.

IBM, Cisco, Siemens, Alcatel-Lucent ve Avaya gibi firmalarla geliştirdiği çözümler sayesinde, kullanıcılara Lotus Sametime ile sunduğu servis alanını daha da genişletiyor.

Bu servislerden bazıları:

* Cep telefonu desteğiyle kullanıcıların bulundukları her yerden Lotus Sametime'a hızlı ve kolaylıkla bağlanması.

* Tıkla Ara çözümüyle, kullanıcılara listelerinden seçtikleri biriyle anında

telefon görüşmesi başlatabilme imkanı.

* Arama yöneticisi ile gelen aramayı cep telefonuna, telesekretere veya başka bir çalışana yönlendirme seçeneği.

* Bilgisayara yüklenecek bir yazılımla, Lotus Sametime'ı fonksiyonel bir telefon gibi kullanma imkanı.//

İnternethaber

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...