Jump to content

Milli Gururumuz 3Gen


casper0007
 Share

Recommended Posts

Serdar SAPMAZ

 

KAYNAK : http://www.marasaktuel.com/ozel-haber/milli-gururumuz-3gen-h1026.html

 


 


  • Türkiye’deki millileştirme projelerinin hız kazandığı bu yıllarda bir adam çıktı ve dedi ki Türkiye’deki ilk yerli otomobili biz yapacağız! Bu sözleri söyleyen, ne bir holding sahibi, ne milyoner bir iş adamı, ne de ekonomimize yön veren otomotiv devlerinden biri. Bu hayalin sahibi Gazi Üniversitesi Otomotiv bölümü mezunu idealist bir mühendis Serdar SAPMAZ.
13.04.2013 18:50

130420131851146113587.jpg



galeriye_git.png



Türkiye’deki millileştirme projelerinin hız kazandığı bu yıllarda bir adam çıktı ve dedi ki Türkiye’deki ilk yerli otomobili biz yapacağız! Bu sözleri söyleyen, ne bir holding sahibi, ne milyoner bir iş adamı, ne de ekonomimize yön veren otomotiv devlerinden biri.  Bu hayalin sahibi Gazi Üniversitesi Otomotiv bölümü mezunu idealist bir mühendis Serdar SAPMAZ.
 



gurur veren röportajı sizinle paylaşıyoruz;

Öncelikle ülkemize verdiğiniz hizmetler için sizleri Maraş Aktüel Ailesi olarak tebrik eder, başarılarınızın devamını Allah'tan niyaz ederiz. Yayın hayatımıza başladığımız günden bu yana, Kahramanmaraş halkına dürüst, tarafsız ve ilkeli habercilik anlayışımızla hizmet vermekteyiz. Sizin gibi dürüst, ilkeli ve ülkesi için faydalı olacak işler yapan bir firmanın haberini yapmak bize gurur verecektir. Bölgemizin en çok okunan ve takip edilen haber sitelerinden biri olarak her zaman yanınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.İzninizle sorulara geçiyorum.

Öncelikle ilginiz ve samimi yaklaşımınız için teşekkür ederim. Hazırladığınız sorulara şöyle bir göz attım, gerçekten düşünülmüş ve başarılı sorular hazırlamışsınız. Ellerinize yüreğinize sağlık.



1.) Öncelikle neden böyle bir projeye imza attınız?


 

Bu projeye başlarken buralara kadar gelebileceğimizi düşünmemiştim. Asıl amacım Üniversitede ders verdiğim seçkin bir kaç öğrencimin gelişimine yardımcı olmaktı. Malum bu tür projelerde yer almak için teknik altyapınızın yanı sıra birçok bilgisayar programlarına da çok ciddi hâkim olmanız gerekir. Ben de yeteneğine inandığım öğrencilerime kendi birikimlerimin yanı sıra Üniversite dışında kurslara yollayarak donanımlarını artırmalarına yardımcı oldum. Kurslarda öğrendiklerini pekiştirmek için de sürekli projeler verdim. Başarılı oldukça daha zor şeyler yapmalarını istedim ve bu istekler 3Gen projesinin başlamasına en büyük etken olmuştur.



2.) Yapım aşamasında ne gibi sorunlarla karşılaştınız?



Zaman zaman maddi sıkıntılar çektik bunun yanı sıra bir kaç ilginç olayda olmadı değil... Örneğin, projemize ait www.milligururumuz.com sitemiz hacklendi oda yetmezmiş gibi sadece ekibimize özel facebook üzerinden açtığımız gizli grubumuz kapatıldı. Yetkililere de mesaj attık ancak geri dönen de olmadı... 



3.) Hiç projeyi yarım bırakmayı düşündüğünüz anlar oldu mu?



Hiç bir maddi gelir beklemeksizin gönülden ve zevk alarak çalıştığımız bu projede maddi manevi sıkıntılar çektik. Birçok aksilik de oldu ancak bırakmayı hiç düşünmedik ve bundan sonrada istesek de bırakamayacağımızı düşünüyorum



4.) Araç tasarımında olsun, teknik donanımda olsun %100 Türk çalışanları ve malzemesini mi barındırıyor?



En çok önem verdiğimiz konuda özellikle tasarım konusunda çok iddialıyız ve %100 yerli ilerliyoruz. Eğer nasip olurda ilk örnek ve seri üretim aşamasına gelirsek yine %100 yerli olmasından yanayız ancak batarya ve elektrik motoru konusunda sıkıntılar çekmekteyiz. Belki ilk etapta ithal eder sonra zamanla yerlileştirebiliriz.



5.) Araç aşamasında ilham aldığınız modeller oldu mu? yoksa tamamen özgün bir tasarım olmasını mı arzuladınız?

Aslında her tasarımcının bilinçaltında birçok araca ait çizgiler vardır ancak bu durum sadece başlangıç noktasını belirler ancak siz tasarımınızın özgün olması için gayret gösterir ve üzerinde ciddi emek sarf etmeyi göze alırsanız...



6.) Prototip aşamasında en zorlandığınız anlar neydi?



Biz şuan Mock-Up aşamasındayız bu aşama prototip aşamasından önceki en önemli aşamalardandır. İnsanlarımızbir an önce binip kullanabilecekleri bir araç beklemektedir ancak ne olursa olsun biz halkımıza büyük saygı duyduğumuz için ve profesyonellik gereği olarak tüm sürecin sabırla ilerlemesi gerektiğine inanıyoruz. Yaptığımız tasarım çevremizdeki insanlarca ne kadar beğenilirse beğenilsin biz sadece çevremizdeki insanlara bakarak karar vermektense modelimizi tüm kamuoyunun huzuruna çıkartacağız ve gelen tepkilere göre ilerleyişimize yön vereceğiz.



7.) 3Gen'in tasarımında ön plana çıkan özellik nedir? (Konfor, Hız,Güvenlik, Tasarım gibi) 



Şuan piyasadaki spor araçlara göre düşündüğümüzde birincisi Elektrik motorlarının verimi içten yanmalı motorlarla kıyas edilemeyecek kadar üstündür. Buna rağmen hacimsel olarak da avantajlıdır bakım ve servis olarak da çok avantajlıdır. Yüksek devirlere çok kısa sürede çıkabilir ve minimum devir de maxtork elde edebilirsiniz. Bu demektir ki aracın 0-100 hızlanması çok iddialı olacaktır bunun yanı sıra elektronik ve yazılım da yerli olacağından araç güvenliğini, dinamiğini ve konforunu etkileyebilecek faktörler bizim kontrolümüzde olacaktır. 



8.) 3Gen'in tasarımı spor bir araç.Peki ileride aileler içinde bir tasarım yapmayı düşünüyor musunuz?



Bu soru için ayrıca teşekkür ediyorum çünkü şuan biz sadece spor araç tasarlamış gibi görünüyoruz. Oysaki biz bir karakter tasarımı yaptık bunu ilk spor araç da denedik bundan sonrada sırayla Sedan, Crossover ve mini şehir içi araçlarda da deneyeceğiz.



9.) 3Gen hakkında teknik bilgi verebilir misiniz?



İki farklı modelimiz vardır 

Bunlar;

3GEN EV (Elektrikli)

Tahrik sistemi

4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemi

Güç : 429 HP

Tork: 680 Nm

Hızlanma: 0-100 km/h = 3,5 sn

Max hız : 320 km/h

Batarya sistemi

Kapasite: 45 kwh

Kimyasal yapı: LiFePO4

Max. Menzil: 300 km

Soğutma sistemi: Sıvı

Body

Full Karbon fiber

Jant

Alüminyum alaşımlı 19"

Aydınlatma

Full LED

Elektrikli motorun özellikleri

Tip: Sıvı soğutmalı permanentmagnet

Güç: 80 kw ( peak ) / Continious 37 kw

Devir: 12.000 RPM

Verimlilik: %93

İletişim: CAN 2.0 B

Şanzıman Sistemi

3 İleri otomatik

Toplam Ağırlık

1385 kg

3GEN HYBRID

Tahrik sistemi

4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemi

Güç : 429 HP

Tork: 680 Nm

Hızlanma: 0-100 km/h = 3,5 sn

Max hız : 320 km/h

          

       *****



Batarya sistemi

Kapasite: 15 kwh

Kimyasal yapı: LiFePO4

Toplam Menzil: 900 km ( Dizel motor ile )

Soğutma sistemi: Sıvı

Body

Fiber glass

Jant

Alüminyum alaşımlı 19"

Aydınlatma

Full LED

Elektrikli motorun özellikleri

Tip: Sıvı soğutmalı permanentmagnet

Güç: 80 kw ( peak ) / Continious 37 kw

Devir: 12.000 RPM

Verimlilik: %93

İletişim: CAN 2.0 B

Şanzıman Sistemi

3 İleri otomatik

Toplam Ağırlık

1450 kg



10.) 3Gen'in piyasa devleri ile kalite,emniyet ve sürüş konforu açısından rekabet edebileceğine inanıyor musunuz? Sizce insanlar neden 3Gen'i tercih edecekler?



Dikkat ederseniz piyasada firmalar artık ortak paylaşım içerisindedir. Birbirlerine motordan aktarma organlarına aksesuarlardan güvenlik sistemlerine hatta fason ürettirmeler dâhil strateji birliği içerisindeler. Tek ortak olmayacak şey tasarımdır! Çünkü o markanın kimliğidir... İşte bizde her şey den çok kimliğimize güveniyoruz. Ayrıca sürüş kalitesi emniyet ve işçilik konusunda da Türkiye de ve Dünyada kendini ispatlamış kişi ve/veya firmalarla kimliğimize yakışır işler çıkartmayı hedeflemekteyiz



11.) Devletin yapım aşamasında olsun teşhir aşamasında olsun her hangi bir desteği oldu mu?



Şuana kadar en büyük desteği ekibimden gördüm. Ardından yakın dostlarımdan ciddi destek gördüm. Maddi destek olarak da Gazi üniversitesi BAP komisyonundan 9.600TL destek aldık çünkü bu proje aynı zamanda benim master tezimdi... Maalesef devletten veya başka bir kişi veya kurumdan şuana kadar destek almadık, kısaca kendi sermayemizle buralara kadar geldik



12.) Otomobil sektörü deyince akla devasa bir sektör geliyor. Yedek parça temini,servis ağı en önemli tercih sebepleri arasında yer alıyor. Bunun için bir Ar-ge çalışmanız var mı?



Dediğiniz çok doğru devasa bir sektörün ta kendisidir otomotiv... ancak ülkemiz özellikle yan sanayi konusunda ciddi bir konumdadır. Bu bizim için büyük avantajdır. Ben daha önceki iş deneyimlerimden elde ettiğim yan sanayi ve ana üretici çevremle sürekli iletişim halindeyim. Ayrıca geçmişte bir sedan aracın baştan sona prototip üretiminde baş rol oynadığım için bizi nelerin beklediğini çok iyi biliyorum



13.) Ve son olarak en çok merak edilen soru. Ülkemizin ekonomik şartları göz önünde bulundurulacak olursa 3Gen'in müşteriye maliyeti ne olacak?



Belki de en zor soru bu çünkü maliyet tamamen seri üretimle ilgili bir şeydir... Şimdi size bir örnek vereceğim. Diyelim ki 3Genin Sedan aracını üretelim dedik, şuan görünen iki yol var; birincisi kompozit gövde ve Alüminyum şase diğeri de günümüzdeki gibi sac metal gövde ve şase...  Yaptığımız araştırmalara göre eğer senelik ortalama 25.000 adet ve üzerinde üretim yapamazsanız sac metal bir araç fizibıl görünmüyor. Bu demektir ki kompozit yapmamız lazım... o zaman da senelik 25.000 adet e ulaşamayan rakamlarla, senelik milyon adet üretim yapan rakiplerimizle nasıl rekabet edebiliriz neye göre fiyat belirleriz şimdi siz düşünün :) dolayısı ile şuan elektrikli araçların ÖTV avantajından (%3) faydalanarak senelik ortalama 25.000 adet in üzerinde üretim yapmayı başarır ve piyasa giren ilkler den de olursak o zaman harika bir çizgi yakalamış oluruz. İşte bu bilinçte hareket edebileceğimiz profesyonel yatırımcıların biriyle anlaşıp emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.



İlginiz için ben teşekkür ederim gerçekten harika düşünülmüş sorulardı



Saygı ve sevgilerime



Serdar SAPMAZ

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...