Meftun Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Toshiba Qosmio x300 makinamı 2 ay önce toshibatech e gönderdim kargoyla. ekranda yer yer çizgilenmeler oluyordu ve ekran kartı görüntülemeyi durdurdu diye hata veriyordu. cihazın sorunuyla ilgili ayrıntılı fotoğraflı videolu bir kayıt yaptım yolladım. ekran kartının arızalı olduğunu söylediler ve garanti dahilinde değiştirmişler. sonra son testlerde ekran kartı fanının da arızalı olduğunu söylediler ve onu da değiştirmişler parçalar yurtdışından geldiği için cihazın tarafıma gönderilmesi 43 günü buldu. 1 ayı bulunca süre idareten bir cihaz yollamayı teklif ettiler gerek yok dedim, siz sağlam olarak yapın yeter dedim. cihaz 15 gün önce tarafıma gönderildi. açtığımda batarya şarj olmuyor ki böyle bir sorunu yoktu makinenin ve ekranda yine o hataları alıyordum hemen cihazı geri yolladım. sorunun çözülmediğini ve ekstradan bataryanın da şarj olmamaya başladığını söyledim. neyse uzatmayayım bataryada temazsızlık varmış giderilmiş ve ekranda bir hata görülmemiş.yaklaşık 15 gün kaldıktan sonra cihaz tekrar bana yollandı. nasıl test ediyorlar bu makineyi anlamıyorum bugun en az 5 defa ekran hatası aldım, çeşitli yerinde çizgilenme ve sebepsiz kilitlenme ekran kartının görüntülemeyi durdurması. resmen sinir oldum. ne yapmam gerekiyor. eyvallah deyip sineme mi çekmeliyim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasak_ask Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 [quote name='Meftun' date='01 December 2011 - 23:27 ' timestamp='1322774862' post='1122592'] Toshiba Qosmio x300 makinamı 2 ay önce toshibatech e gönderdim kargoyla. ekranda yer yer çizgilenmeler oluyordu ve ekran kartı görüntülemeyi durdurdu diye hata veriyordu. cihazın sorunuyla ilgili ayrıntılı fotoğraflı videolu bir kayıt yaptım yolladım. ekran kartının arızalı olduğunu söylediler ve garanti dahilinde değiştirmişler. sonra son testlerde ekran kartı fanının da arızalı olduğunu söylediler ve onu da değiştirmişler parçalar yurtdışından geldiği için cihazın tarafıma gönderilmesi 43 günü buldu. 1 ayı bulunca süre idareten bir cihaz yollamayı teklif ettiler gerek yok dedim, siz sağlam olarak yapın yeter dedim. cihaz 15 gün önce tarafıma gönderildi. açtığımda batarya şarj olmuyor ki böyle bir sorunu yoktu makinenin ve ekranda yine o hataları alıyordum hemen cihazı geri yolladım. sorunun çözülmediğini ve ekstradan bataryanın da şarj olmamaya başladığını söyledim. neyse uzatmayayım bataryada temazsızlık varmış giderilmiş ve ekranda bir hata görülmemiş.yaklaşık 15 gün kaldıktan sonra cihaz tekrar bana yollandı. nasıl test ediyorlar bu makineyi anlamıyorum bugun en az 5 defa ekran hatası aldım, çeşitli yerinde çizgilenme ve sebepsiz kilitlenme ekran kartının görüntülemeyi durdurması. resmen sinir oldum. ne yapmam gerekiyor. eyvallah deyip sineme mi çekmeliyim? [/quote] Madem garantisi var vazgeçme derim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meftun Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 garantisi var evet ama ben istanbul'da değilim her gönderişimde uzun bir süre bilgisayarsız kalıyorum. tüketici haklarına bakmalıyım sanırım. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyBravo Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 175 i ara sorunlarını bildir onlar sana nasıl bir yol izlemen gerektigini anlatacaklardır cihazın faturasıyla beraber bulundugun yerdeki kaymakamlık vs git tüketici haklarına başvur onların istedigi senin sineye çekmendir parasını ödedigin malda sıkıntı yaşıyorsun neden boşvereceksin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meftun Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 ben giresun da yaşıyorum. istanbul'da bu servis. cihazın faturasını ne yaptım bilmiyorum. cihazın seri numarasıyla sistemden sorgulayınca garantili olduğu çıkıyor zaten.adamlara diyorum bakın sorun devam ediyor. sonra test ettik diyor 3-4 gün sorun yok diyor. kaldı ki nasıl bir test olduğu şuradan belli. cihaz son kontrolleri batarya sarj etmiyorken geçiyor ve bana yollanıyor bu cihaz ben şarj olmuyor deyince adamlar gönderin bakalım diyor. kardeşim madem son kontrolden geçti bu cihaz sorunsuz olmalı. e yolda olmuştur.sanki çocuk kandırıyorlar. ben cihazı kontrol ettiklerine bile inanmamaya başladım. istanbul'da olsam uğraşırdım ama ben burda firma orda nasıl olacak bilmiyorum, ne yapmalıyım? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sirius Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 [quote name='Meftun' date='02 December 2011 - 19:02 ' timestamp='1322841759' post='1122800'] ben giresun da yaşıyorum. istanbul'da bu servis. cihazın faturasını ne yaptım bilmiyorum. cihazın seri numarasıyla sistemden sorgulayınca garantili olduğu çıkıyor zaten.adamlara diyorum bakın sorun devam ediyor. sonra test ettik diyor 3-4 gün sorun yok diyor. kaldı ki nasıl bir test olduğu şuradan belli. cihaz son kontrolleri batarya sarj etmiyorken geçiyor ve bana yollanıyor bu cihaz ben şarj olmuyor deyince adamlar gönderin bakalım diyor. kardeşim madem son kontrolden geçti bu cihaz sorunsuz olmalı. e yolda olmuştur.sanki çocuk kandırıyorlar. ben cihazı kontrol ettiklerine bile inanmamaya başladım. istanbul'da olsam uğraşırdım ama ben burda firma orda nasıl olacak bilmiyorum, ne yapmalıyım? [/quote] Hocam cihazın sorununun çözülemediğini belirtin zaten 3. kez aynı sorundan göndermiş olacaksınız. Değişim talebinde bulunun. Aynı modeli vermek zorundalar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erpol Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 faturasını bir şekilde temin etmeye çalışın ama sistemde kayıtlı olduğu için sorun olmayabilir Tüketici Haklarını Koruma yasasına göre bir ürün garanti süresinde aynı arızayı 3 sefer tekrarlamışsa firma ürünü bire bir değiştirmek zorundadır.siz üsteleyin ve arızanın giderilmesini isteyin zaten dördüncüde de olmazsa değiştirmek zorundalar yoksa tüketici mahkemesi kararı ile değişim mecbur yapılıyor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meftun Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 ben bu hataları belgeleyeyim tekrar prt screen yoluyla falan. tekrar göndereyim cihazı adamlara.fakat cihaz değişim talebinde bulunmadan önce şimdi ben tekrar yaptırdıktan sonra bana yollanacak ve yine aynı hataları alırsam mı değişim talebinde bulunacağım? bir de bu cihaz üretimden kalktı.nasıl olacak bu iş ?muadili bir cihaz mı talep edeceğim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erpol Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 [quote name='Meftun' date='02 December 2011 - 18:56 ' timestamp='1322844997' post='1122837'] ben bu hataları belgeleyeyim tekrar prt screen yoluyla falan. tekrar göndereyim cihazı adamlara.fakat cihaz değişim talebinde bulunmadan önce şimdi ben tekrar yaptırdıktan sonra bana yollanacak ve yine aynı hataları alırsam mı değişim talebinde bulunacağım? bir de bu cihaz üretimden kalktı.nasıl olacak bu iş ?muadili bir cihaz mı talep edeceğim? [/quote] evet arızayı yine resim video vs ispatlave gönder arıza yine giderilmezse dördüncüde elinde servise üç sefer aynı arızadan gönderipde yapılamadığına dair belgeler oluşacak ve sen onlarla şayet değişim yapmazlarsa gidip tüketici mahkemesinde hakkını ararsın zaten onlarda biliyor dördüncüde değiştirmeler gerektiğini belki bu sefer anakartı komple değiştirirler ve arıza tamamen giderilir dördüncüde de giderilmezse birebir değişim talebinde bulunmalısın üretimden kalksada sana aynı özelliklere yakın br cihaz hatta üst model bir ürün yollamak zorundalar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meftun Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 (edited) bir de şöyle bir sorun var 2.kere yolladığımda adamlar ekranda bir arıza olmadığını söylediler ve bir işlem yapmamışlar dolayısıyla fakat bilgisayarı 1 gün kullandım ben defalarca aynı sorunu yaşadım. bir de ben kargoyla yolluyorum bunu ve bana serviş fişi yollamamışlardı ilk seferinde 2.seferinde yolladılar.önceki servise gönderişimle ilgili elimde belge yok.ama onların kayıtlarında bu mevcuttur. Edited December 2, 2011 by Meftun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erpol Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 [quote name='Meftun' date='02 December 2011 - 19:07 ' timestamp='1322845635' post='1122850'] bir de şöyle bir sorun var 2.kere yolladığımda adamlar ekranda bir arıza olmadığını söylediler ve bir işlem yapmamışlar dolayısıyla fakat bilgisayarı 1 gün kullandım ben defalarca aynı sorunu yaşadım. bir de ben kargoyla yolluyorum bunu ve bana serviş fişi yollamamışlardı ilk seferinde 2.seferinde yolladılar.önceki servise gönderişimle ilgili elimde belge yok.ama onların kayıtlarında bu mevcuttur. [/quote] sen dördüncüde değişm talebnde bulun değşmezlerse mahkemeye başvuracaksın orda da servse 3 kere aynı arızadan gönderdiğni ispatlamak durumundasın bu sebeple servisden bu işlemlerin 3 sefer yapıldığına dar belgeleri istemek zorundasın göndermediklerini söyle yollasınlar mahkemeye yinede ver göndermezlerse sen kazanırsın Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalelibilişim Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Öncelikle her arızayı belgeleyebileceğin servis fişleri elinde olursa mecburen değiştirmek veya bedel iadesi vermek zorundalar. Servis fişlerini taleb et. değişim veya bedel iadesi talebini ilgili servise bildir. Hakem heyetine de müracatta bulunmanda yarar var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meftun Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Tüketici haklarına baktım, ürün 3 kere aynı arızadan servise gitmesi gerekiyormuş değişim ya da hak talebi için. 2.seferle ilgili servis fişini kargo kutusunun içine koymuşlardı. fakat ilk sefer yapılan işlemle ilgili bir döküm yollamadılar.bende nasıl olsa arıza çözüldü diye dert etmedim. o zaman şöyle yapacağım: ürün aynı arızayı verdiğinde bunu belgeleyeceğim ve tekrar servise yollayacağım istanbul'a.ve ilk yapılan işlemlerle ilgili de bir döküm göndermelerini isteyeceğim 3.servisten sonraki belgeyle. şayet vermezseler 1.serviş fişini,ürünü ups ile yolladığım tarih ve bana geliş tarihi kayıtlı neticede kargo firmasında. ilk servis neticesinde bana bir döküm göndermedikleri için onlar suçlu neticede. onların adresine bu ürünün gönderildiği kargo firması tarafından kayıt altında 40 küsür gün sonrada aynı firma bana ürünü geri yolluyor ve bu da kayıtlı. bilgisayara format atıyorum şimdi. olur ya değişen donanımsal parçalardan ötürü yazılımsal bir sıkıntıdan dolayı olmasın bunlar diye. madem uğraştırmak istiyorlar uğraşacağım onlarla kararımı verdim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalelibilişim Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 (edited) Tamir süresi 30 iş gününü geçmesi durumunda ürünün değiştirilmesini taleb etme hakkınız var. Hakem heyetine ve toshıba ya bunu da anlatın. [code]http://www.sanayi.gov.tr/Files/Mevzuat/tuketici_korunmasi-13042010210536.pdf[/code] Edited December 3, 2011 by kalelibilişim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.