Jump to content

Her Şey ‘geleceğe Dönüş’ Için


NoobAccountant
 Share

Recommended Posts

[b]Facebook’un Geleceğe Dönüş resmi sayfasının kurucusu bir Türk! Yerli sinefillerin gururu Fatih Tüylüoğlu ile görüştük...[/b]

[img]http://im.haberturk.com/galeri/2011/01/10/405340/4a45f69c47d0531215134e7b43f0dfee_k.jpg[/img]

[b]KEREM AKÇA / ÖZEL HABER

Klasikleşen bilimkurgu filmi Geleceğe Dönüş, kuşkusuz şimdinin Matrix’i ve Avatar’ı kadar geniş bir sinefil ağına sahip dünya çapında. Facebook’ta da onun sayfasının sahibinin bir Türk olduğunu öğrenmek sevindirici. Yaklaşık üç senedir bu gururu yaşatan Fatih Tüylüoğlu, sonradan yanına arkadaşı Berk Günsev’i de almış. Ekim 2010’da filmin Blu-Ray lansmanının ve yeni versiyonunun tanıtımının yapıldığı 25. yıl etkinliğine ve basın toplantısına da katılan bu ikili, bir anlamda ‘sinefillik’ meselesinin bir özetini sunarlarken, diğer taraftan da ülkemizin medar-ı iftiharı olmayı sürdürüyorlar. Öyle ki Universal’ın sayfanın haklarını alma tekliflerini şiddetle reddeden Tüylüoğlu, bir film için canını verecek kadar Geleceğe Dönüş aşığı. Universal’ın üye sayısı 500.000’i geçen bu platformu 25 yıllık filmin ürünlerini pazarlamak için kullanması ise Hollywood’un sektörel anlamda kurumsallaştığını ispatlıyor.[/b]

[i]Facebook’tan çok fazla anlamam. Hatta Facebook hesabım da yok doğrusunu söylemek gerekirse. Ancak birkaç hafta önce bir mail aldım. Bu da çok ilgimi çekti. Öyle ki Facebook’un ‘Geleceğe Dönüş’ (‘Back to the Future’, 1985-1989-1990) resmi sayfasının kurucusunun bir Türk olduğunu öğrendim. Evet evet yanlış duymadınız. Şu anda C-Section’da dijital metin yazarı olarak çalışan Fatih Tüylüoğlu, ilk olarak 2008’de kendi açmış sayfayı. Ardından Universal’dan gelen ‘resmileştirme’ e-maili ile birlikte şaşkına dönmüş.[/i]

[b]Geleceğe Dönüş aşkı adına![/b]

[i]Ancak bunun sonucunda normal şartlarda ne çıkacağını tahmin etmek zor değil. ‘Şirket bir ücret teklif eder ve sayfanın haklarını satın alır’. Facebook sitesinde de böylesine hit yapan film sayfalarının durumu bu doğrultuda seyrediyor öğrendiğim kadarıyla. Ama hiç de öyle olmamış.

Universal’ın dijital pazarlama müdürü Joe Eibert’tan, 250.000 civarı bir üyeye sahip olan Facebook’un ‘Geleceğe Dönüş’ sayfası için Tüylüoğlu’na ‘satın almak istiyoruz’ teklifi geldiğinde cevap çok da zor değilmiş. Öyle ki bahsettiğimiz kişi, gerçek anlamda bir sinefil. Adeta ‘Her şey Geleceğe Dönüş için’ gibi bir dünya görüşüne sahip olduğundan sayfasının arkasında durmuş.[/i]

[b]Sinemaseverliğin aynı zamanda bir de ‘tutku’ olduğunun ispatı[/b]

[i]Aslında sinefillik böyle bir şey işte. Bu durum da onun bir kanıdını sunuyor bir kez daha. Hiçbir maddi karşılık beklemeden ‘Geleceğe Dönüş varsa ben de varım’ diyen bir adam. Bu anlattığım konunun da iki açıdan değerlendirilmesi gerek. Birincisi bu ‘Sinefillik ne demektir?’ tarafı. Ki böylesine birçok klasiğin ve kültleşmiş filmin bütün dokümanlarını toplayarak yaşam süren birçok insan var.

Tabii lafı gelmişken belirtelim bu alanda Yüzüklerin Efendisi (Lord of the Rings), Matrix, Baba (The Godfather), Star Wars gibileri şu sıralar önderler. Ancak Geleceğe Dönüş’ün facebook sayfası bunların arasında tek kişiye bağlı olanı. Diğerleri ya şirketlerine teslim edilmiş ya da facebookun imdb bilgileriyle hareket eden otomatik formatına uydurulmuş. Bu sebeple de bütün ülkelerde böylesi bir sinefil gurur çıkmadığını söyleyebiliriz.[/i]

[b]Geleceğe Dönüş’ün 25. yıl kutlamasında iki Türk de vardı[/b]

[i]Yoluna inadına ‘İngilizce’ devam eden Tüylüoğlu’nun, ikinci kademede de ‘ulusal’ anlamda bir gurura dönüştüğü söylenebilir. Ancak bu noktaya gelirken sonradan sayfanın kadrosuna giren yine Geleceğe Dönüş fanatiği arkadaşı Berk Günsev ile çalıştığı şirketin müdürü Enis Orhun ve genel koordinatörü Tuna Tiryakioğlu’nun verdiği fikirleri de asla yadsımıyor. C-Section bünyesinde bir sinefil olması da sevindirici diyebiliriz.

Aslında esas patlamanın ekim ayında ‘Geleceğe Dönüş’ün sadece belli Amerikan televizyon kanallarının ve fan sitelerinin sahiplerinin katıldığı New York’taki Blu-Ray lansmanı için yapılan gösterim ve basın toplantısı sonrasında yaşandığını söylüyor. Kendisi için rüya gibi geçtiğini anladığımız bu yolculuk, aslında kült araba DeLorean’dan Michael J. Fox’a, Christopher Lloyd’dan filmin bizim bile bilmediğimiz birçok detayına kadar uzanan son derece ‘hayali bir evren’le karşılaştığını idrak etmek mümkün olabiliyor konuşmalarından.

Oraya giderken Mavi Jeans’in kıyafet sponsorluğu yapması de bu ağın büyümesine yol açmış belli ki.Türkiye’nin gururu olmayı New York’taki etkinlik sonrası doruğa çıkaran, neredeyse bütün oyuncular ve ekiple söyleşi yapan Günsev ile Tüylüoğlu’nun, sitenin 200.000’i aşan üye sayısını o dönemden sonra, yapılan özel girişlerle iki ayda 500.000’in üzerine çekmesi de önemli. Öyle ki ‘ilk’ olma bir etki yaratmış. Oradaki soru-cevaplar alakasız sitelerden de girişleri sağlamış ve sayfanın prestijini arttırmış.[/i]

[b]Universal’ın pazarlama stratejileri ders alınmalı[/b]

[i]Bunun yanında Universal’ın ‘merchandising’ (pazarlama) denen şeyin ağını genişleterek, Türkiye, Zambiya, Güney Kore farketmeden işlerine her koldan devam ettiğini gösteriyor. Öyle ki 1985 tarihli bir eser olan ve sonradan iki de devam filmi üretilen Geleceğe Dönüş için bu sayfayı bir de ‘ürünler için reklam verme platformu’ olarak kullanmaya başlamış Universal.

Bu doğrultuda yaptıkları da aslında, bir ürünün kaç sene sonra bile gelir dönüşü yapabileceğinin bir dersi adeta. Yani bu duruşun bir de sektörel açılımı var onu da unutmayalım. Diğer şirketlerin tek bireye yatırım yapmaması da farkını ortaya koymuş anlaşıldığı üzere. Öyle ki Fox’un Avatar ve Star Wars; Warner’ın Matrix ve Inception; Paramount’ın ise Baba sayfaları, böylesi sürekli güncellenen bir görünümüne sahip değiller facebookta.[/i]

Kaynak : [quote]http://www.haberturk.com/kultur-sanat/haber/589863-her-sey-gelecege-donus-icin-galeri[/quote]
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...