Jump to content

Matematikte Başarıyı Artırmak Için...


Guest _ULTIMATE_

Recommended Posts

[img]http://www.veteknoloji.com/resimler/haberler/20101210102048_mathematics.jpg[/img]

[b]Ebeveynlerin çocuklarıyla sayılar hakkında sıkça konuşmaları, çocukların ileriki yaşlarda matematik başarılarını artırıyor.
[/b]
Chicago Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden araştırmacılar, ebeveynlerin küçük çocuklarıyla sayılar hakkında sıkça konuşmalarının, çocukların matematik becerilerini geliştirdiğini söylüyor. Bu çalışmaya göre, ebeveynler küçük yaştaki çocuklarıyla sayıları daha sık kullanarak konuştuğunda, çocuklar sayılar arasındaki ilişkiyi daha çabuk kavrıyor ve ileriki yaşlarda matematik başarıları artıyor.

Araştırmacılar beş ayrı ev ziyareti gerçekleştirerek 44 ebeveynin çocuklarıyla etkileşimini videoya kaydetti. Dört aylık aralıklarla yinelenen ziyaretlerin her biri 90 dakika sürdü. Çalışmaya katılan çocukların yaş aralıkları ise 2,5 ile 14 arasında.

Çalışma sürecinde bazı ebeveynlerinbir günde cümle içinde birkaç sayı kullandığı, bazılarındaysa bu sayının 257’ye vardığı gözlendi.

Araştırmacılar, ebeveynlerin bu davranışlarının çocuklar üzerindeki etkisini ölçmek için çeşitli testler uyguladı. Örneğin, çocuklara, üzerinde farklı sayıda kareler olan kağıtlar gösterildi ve çocuklardan beş tane kare olan kağıdı bulmaları istendi. Sayılarla daha sık konuşan aillerin çocuklarının, diğer çocuklara göre daha fazla cevap verdiği gözlendi.

[b]Nasıl Konuşmalı?
[/b]
Araştırmacı psikologlardan Suzan Levine, okul öncesi çocuklarla konuşurken sayıları kullanma tavsiyesinde bulundu.

Levine, "Biraz bisküvi ister misin?" yerine "İki bisküvi ister misin?" diye sormanın ya da dökülen krakerler çocukla birlikte toplanırken "Kaç kraker kaldı?" gibi sorular sorulmasının daha etkili olacağını belirtiyor.


[quote]http://www.veteknoloji.com/matematikte-basariyi-artirmak-icin-37251--.html[/quote]
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...