Jump to content

Openoffice.org Yüzünü Yeniliyor


KemalALKIN

Recommended Posts

OpenOffice.org Yüzünü Yeniliyor

OpenOffice.org'un yeni logosu ve değişen simgelerini gördünüz mü?

yeni-ooo.png

Son 10 yıl boyunca OpenOffice.org büyük bir proje olarak yavaş yavaş geliştirildi ve ofis ürünleri pazarında iyi bir yer edindi. Geliştirilen ürünlerle birlikte OpenOffice.org markası da tüm dünya çapında yaygınlaştı.

OpenOffice.org'un sahibi olan Sun Microsystems'ın Oracle firması tarafından satın alınması, biraz gecikerek de olsa, OpenOffice.org tarafında bazı yeniliklerin yapılmasını gündeme getirdi. İlk büyük değişiklik, OpenOffice.org'un tasarımı tarafında gerçekleşecek.

OpenOffice.org'un 3.2.1 sürümüyle birlikte logosu ve sessiz sedasız bir şekilde değiştirildi. Bu yenileme işleminde amaç, kullanıcıya verilen güven hissini artırmak.

Özgürlük vurgusu artıyor

OOoNewLogo.png

OpenOffice.org amblemi ve martı sembolü, kullanıcılar tarafından iyi biliniyor. Bu nedenle tasarımcılar amblem üzerindeki metin dizisi, mavi/siyah renk dengesi ve martıları değiştirmeden tutmayı tercih ettiler.

Yeni amblem üzerinde dostça ve modern bir izlenim veren yeni bir mavi ton kullanıldı. Bu yeni ton, özgürlük ve açıklık hissini pekiştirecek şekilde, güneşli bir havada uçan martılar ve mavi gökyüzünü resmediyor.

Amblem üzerindeki martılar, bir ana görsel unsur gibi belirlenmiş. Sadece amblemin bir parçası olarak değil, aynı zamanda bağımsız bir sembol olarak düzenlenmiş. Özgürce uçan kuşlar, OpenOffice.org'un özgür duruşunu temsil ediyor. Bu sembollerden ikisi birlikte, açıklık ve işbirliği değerlerini vurguluyor.

Açık mavi renge çekilen "Open" kelimesi özgürlüğe ve açıklığa olan vurguyu daha fazla pekiştiriyor. Şekil ve yerleşim üzerindeki ufak değişiklikler, amblemi daha açık ve ölçeklenebilir yapmış.

Adım Adım Yenilenme

OpenOffice.org markasını güçlendirmek için bu marka unsurlarıyla bir altyapı oluşturuldu. Bu unsurlar, bir sonraki OpenOffice.org topluluğu kurul toplantısında tanıtılacak.

ODF_icons.png

Pazarlama projesinin parçası olan marka girişimi (Branding Initiative), tasarım sürecinin sürekliliği için farklı topluluk ve destekçilerimizin çalışmaya uygun ev ortamlarında gerçekleşecek.

Sun/Oracle, OpenOffice.org'un bir sonraki sürümünde başlangıç merkezi (start center), uygulama ve ODF simgeleri, kutu (about box) ve açılış ekranı gibi bileşenleri de yandaki görselde görülen yenileriyle değiştirecek.

Dilerseniz, brandin(et)marketing.openoffice.org adresiyle iletişime geçerek, ürün tasarım çalışmalarına katkıda bulunabilirsiniz.

Mayıs 2010 tarihinde geliştirilen, yenilenen amblemin yeni marka unsurlarının tanıtımı yapıldıktan sonra, yeni amblem, OpenOffice.org 3.2.1 kullanıcı grafik arayüzü içine dâhil edildi.

Marka girişiminin (Branding Initiative) yaratılması için harcanan bu çabalar, kalıcı bir OpenOffice.org markasının oluşumuna öncülük ediyor. Bu girişimin amacı, OpenOffice.org ruhunu ifade eden tutarlı bir marka olarak sağlamlaştırmak.

Kaynak: OpenOffice.Org

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...