abdullah29 Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Arkadaşlar bir öğretmen derse hazırlanırken neler yapmalıdır??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
muselmansuffe Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Öğretmen dediniz de, Psikoloji hocam anlatırdı: kimi müfettiş geldiğinde sınıfa, çaktırmadan öğretmen masasının altını kontrol edermiş ilk, haberiniz olsun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cexen Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Öğretmen dediniz de, Psikoloji hocam anlatırdı: kimi müfettiş geldiğinde sınıfa, çaktırmadan öğretmen masasının altını kontrol edermiş ilk, haberiniz olsun. sebep_? Link to comment Share on other sites More sharing options...
muselmansuffe Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 İşte orasını siz bulun. Neden olabilir. Bu arada düzeltiyorum, bunu söyleyen edebiyat hocamızdı. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bitlilimon Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Öncelikle öğrencilerin seviyesini bilmeli sonrasında konuya uygun etkinlik hazırlamalı.Öğrencinin ilgisini çekecek konuları bilmeli.Bu konuları dikkat çekme kiçin kullanmalı.Derse iyi hazırlanmalı konuya hakim olmalı. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pcmemo Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 öğretmen bilmediğini değil Bildiğini öğretmeli. ben bilgisayar okduğum için vekil öğretmen olabiliyorum. Ve benim hocalarım gösterdiğini herzaman sözel olmuştur.Uygulamalı eğitimden yanayım Link to comment Share on other sites More sharing options...
berke_han Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Bir öğretmen olarak ilk yaptığım şey öğrencilerimin seviyesini ölçmek oldu.Ancak herhangi bir test ya da sınav seviyeyi tam belirleyemiyor. Öğrencilerinizi tanıdıkça seviyeleri hakkında fikir sahibi olabiliyorsunuz. Bu da birkaç gün,hafta ya da ay sürebiliyor. Öğrencilerin seviyesi ne olursa olsun, bir öğretmen derse hazırlıklı gitmeli,gerekli materyalleri yanında hazır bulundurmalıdır. Dersi eğlenceli,öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde anlatmak da çok önemlidir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abdullah29 Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Bir öğretmen olarak ilk yaptığım şey öğrencilerimin seviyesini ölçmek oldu.Ancak herhangi bir test ya da sınav seviyeyi tam belirleyemiyor. Öğrencilerinizi tanıdıkça seviyeleri hakkında fikir sahibi olabiliyorsunuz. Bu da birkaç gün,hafta ya da ay sürebiliyor. Öğrencilerin seviyesi ne olursa olsun, bir öğretmen derse hazırlıklı gitmeli,gerekli materyalleri yanında hazır bulundurmalıdır. Dersi eğlenceli,öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde anlatmak da çok önemlidir. Tamamda ne tür bi hazırlık yapmalı Link to comment Share on other sites More sharing options...
yakuzucu Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 ben 9 yıllkk mat öğretmeniyim. bi süre sonra artık derste yapacakların klasikleşiyor kendiliğinden gelişiyor ama; öncelikle derste yapacağı etkinlikleri kolaydan zora, somuttan soyuta sınıf seviyesine göre hazırlamalı. vereceği ödevi, sonraki derse gelmesi gereken malzemeleri hazırlamalı en önemlisi de sınıfla asla yüz göz olmamalı, sınıf yönetimini elden bırakmamalı. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berke_han Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Tamamda ne tür bi hazırlık yapmalı Branşına göre hazırlıklar farklılık gösterebilir.Bir matematik öğretmeniyle bir Türkçe öğretmeninin hazırlığı aynı olamaz tabi ki. Ben İngilizce öğretmeniyim ve anlatacağım konuyla alakalı görsel(resim poster vs),işitsel ya da video (eğer mümkünse) bulmaya çalışır ve bunlarla konuyu en anlaşılır ve eğlenceli şekilde anlatmaya çalışırım. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yakuzucu Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Branşına göre hazırlıklar farklılık gösterebilir.Bir matematik öğretmeniyle bir Türkçe öğretmeninin hazırlığı aynı olamaz tabi ki. Ben İngilizce öğretmeniyim ve anlatacağım konuyla alakalı görsel(resim poster vs),işitsel ya da video (eğer mümkünse) bulmaya çalışır ve bunlarla konuyu en anlaşılır ve eğlenceli şekilde anlatmaya çalışırım. artık branşa göre farklılık yok her branş etkinlik adı altında yapıyor.sen cümle öğreteceksen etkinlik ben soru çözeceksem etkinlik. hepsi aynı biz de elişi yapıyoruz kağıt kesip yapıştırıyoruz. yapılandırıcı yaklaşımda aynı hazırlık yapılıyor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berke_han Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 artık branşa göre farklılık yok her branş etkinlik adı altında yapıyor.sen cümle öğreteceksen etkinlik ben soru çözeceksem etkinlik. hepsi aynı biz de elişi yapıyoruz kağıt kesip yapıştırıyoruz. yapılandırıcı yaklaşımda aynı hazırlık yapılıyor. Benim de bahsettiğim bu zaten,her brnşın kendine ait etkinliği vardır sonuçta.Türkçe dersinde matematik problemi çözme diye bi etkinlik olamaz sonuçta. Tabiki yapılandırıcı yaklaşım ve öğrenci merkezli bir eğitim anlayışı kullanılmalıdır. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YAGMURADAM Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Bir öğretmen herşeyi bilebilir ama iyi anlatamaz bu da sınıfa yansıyabilir.Kendinin anladığını değil öğrencilerinin ne anladığını saptaması gerekir.Bu da bir hayli zordur. Bir öğretmenin sınıfa bilgi dışında disiplin açısından hakimiyeti yoksa bildikleri boştur.Öğrenci onu dikate almaz. Benim gözümde bir öğretmende olacak en önemli özellik insanları sevmesidir.Bilgi 2. planda kalır gözümde hep. Bir öğretmen başarılı olsun veya olmasın bir öğrencisini öpemiyor onun sorunlarıyla ilgilenemiyor ve onunla gerçekten samimi bir konuşma yapamayacak kadar uzak kalıyorsa onun öğretmenliğinden kimseye fayda gelmez. Eğer öğretmen adayıysan önce öğrencini sev ve bunu belli et.İnan bana az bildiğin çok olacaktır.Saygılarımla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.