Jump to content

Mavi Ekranlı Çökme Ve Mini Dump Okuma Problemi..


temmuz

Recommended Posts

Windows 7'li sistemimde zaman zaman mavi ekran ile çökmeler oluyor ve sistemin ürettiği mini dump dosyasını çözemediğimden problemide gideremiyorum(Diğer *.*xml rapor dosyası okunuyor ama oaradada kalabalık yazı kümesinden bir sonuç elde edemiyorum). Microsoftun türkçe sitesinde windows 7 için bu soruna ait bir çözüm bulamadım. Anlayan bir arkadaşım yol gösterirse iyi olur. Yada özel mesaj ile bir e-mail adresi gönderirse ona incelemesi için mini dump(*.*dmp) dosyasını gönderebilirim. Yardımlarınızı bekliyorum ve şimdiden teşekkür ederim.

Not:Webde çözüm ararken Uniblue RegistryBooster 2010 programını download ettim ve bununla sistemi taradığımda sözde 859 adet registry problemi buldu ama ben buna güvenipte fix komutunu çalıştırmadım. Çünkü sistemimi registr fix için sık sık Ccleaner WinUtulites ile tarıyorum ve yine taradığımda RegistryBoosterin bulduğu hata sayısı 841'e düştüki buda çok fazla geldi bana(Nitekim yine fix yapmadım). Ek bir bilgi olarak bunu vermekte yarar gördüm.

Link to comment
Share on other sites

Uniblue ya güven microsoft sertifikalıdır kendisi :)

Tamam, güvenebilirim belki(Nasılsa diğer partitionda imaj yedeğimde var) ama program demo ve sınırlı iyileştirme yapıyor(Galiba 15 fix ile sınırlı).

Neyse.. Konu güncel..

Link to comment
Share on other sites

Sevgili Teyyare, altta pembe satırlardaki dosyaların özelliklerindeki bilgilerin görüntülerini gönderdim. Belki görerek incelemende fayda olabilir.

ekranalnts2l.jpg

ekranalnts3f.jpg

Buda üst bölümdeki satır(Bunuda göndereyimde tam olsun bari):

ekranalntsqv.jpg

Link to comment
Share on other sites

temmuz, göderdiğin resimlerden anladığım kadarı ile Creative Sound Blaster X-FI kullanıyorsun. Yüklemiş olduğun Windows 7 driveri IRQ Listelerinde birçakışmaya neden oluyor. Bunun sebebi yanlış sürücü yüklemesi (Vista driverinin kullanılması yada yükleme esnasında yüklenmemiş bir dosya) olabilir. Eğer creative'nin sitesinden tam olarak ses kartının modelini biliyor isen Windows 7 driverini yeniden indirerek kur. Eğer bilmiyor isen Forumlar içerisinden Driver Genius programını indirerek ses kartının sürücü güncelleştirmesini yap. Sorun büyük bir ihtimal ile çözülecektir.

Not: Yeni sürücüleri yüklemeden önce eski sürücüleri kaldırman ve sistemi Registry Booster programı ile Registry temizliği yaparsan daha iyi olur.

Eğer bu yöntem ile sorun çözülmez ise ses kartının bağlı olduğu PCI slotunun yerini değiştir :) İnşallah sorunun çözlür.

Haydi kolay gele !

Link to comment
Share on other sites

temmuz, göderdiğin resimlerden anladığım kadarı ile Creative Sound Blaster X-FI kullanıyorsun. Yüklemiş olduğun Windows 7 driveri IRQ Listelerinde birçakışmaya neden oluyor. Bunun sebebi yanlış sürücü yüklemesi (Vista driverinin kullanılması yada yükleme esnasında yüklenmemiş bir dosya) olabilir. Eğer creative'nin sitesinden tam olarak ses kartının modelini biliyor isen Windows 7 driverini yeniden indirerek kur. Eğer bilmiyor isen Forumlar içerisinden Driver Genius programını indirerek ses kartının sürücü güncelleştirmesini yap. Sorun büyük bir ihtimal ile çözülecektir.

Not: Yeni sürücüleri yüklemeden önce eski sürücüleri kaldırman ve sistemi Registry Booster programı ile Registry temizliği yaparsan daha iyi olur.

Eğer bu yöntem ile sorun çözülmez ise ses kartının bağlı olduğu PCI slotunun yerini değiştir :) İnşallah sorunun çözlür.

Haydi kolay gele !

Teyarre, bunu(ses kartı/kartları yada bunların driver'ları ile ilgili olduğunu) tahmin edebiliyordum ve seninde bellirtmen ile bu düşüncem pekişti. Creative X-Fi Surround 5.1 kullandığım doğru ama bunun slotu falan yok. Çünkü external.. Ve sürücüsü 14 Ocak tarihli Win7+Vista ortak sürücü(Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Driver Pack 1.01.0099). Yani buradada yanlış yok. Daha önceki beta sürücüydü ve o zamanlar problemin orada olduğunu düşünmekteydim. Ama 14 Ocak tarihli sürücüden sonrada devam edince kafam karıştı. Fakat şöyle birşeyde var. Birde yine creative audigy ses kartı(PCI) var ve ben onun sürücüsünü kaldırmadım; sadece aygıt yönrticisinde devre dışı bıraktım. Ve anakartın kendi ses kartıda biostan disable değil(Aygıt yöneticisinde buda devre dışı..).

Şimdi ben bu audigy ses kartının sürücüsünü tamamen kaldıracağım ve gerekirse ses kartınıda kasadan çıkaracağım. Ayrıca biostan anakarta ait ses kartını disable edeceğim. Bunları yaptıktan sonra bir süre deneyeceğim. Olursa ne ala.. Problem devam ederse X-Fi Surround harici ses kartımın sürücüsünü kaldırarak yeniden yükleyeceğim. Herhalde tüm bunlardan sonrada -seyrekte gerçekleşse- rahatsızlık veren bu mavi ekran olayları son bulacak.

Ne dersin? Sence bu çözüm yolları doğrumu ve hayata geçirmelimiyim? Başka önerin/önerilerin varmı?

Not: Bu PC'de diğer partitionda ikinci OS olarak Vista'da var. Aynı sürücüler ve durumlar oradada söz konusu ama bu sistemde mavi ekran yada başka bir problem yok. Ayrıca kafama takılan başka şey, harici bir donanım -PCI slot kullanmadığı halde- sistemde IRQ çakışmasına neden olabilirmi(USB ve IRQ çakışması?..)? Ama IRQ çakışması veya değil(Olmasa bile..) bu ses sürücülerinin driverlarından kaynaklanan bir problem olması kuvvetle muhtemel diye düşünmekteyim.

Link to comment
Share on other sites

Eğer kullanmıyorsan PCI slotunda bulunan Creative Audigy ses kartını çıkart birde öyle dene. Aslında Audigy serisi zaten 5+1 ses sistemini destekliyor. Anlayamadığım senin neden external X-FI kullandığın.

Haydi kolay gele !

Audigy ses kartını çıkarttım, anakarta ait ses kartınıda biostan disable yaptım(default olara auto konumdaydı). Birde böyle deneyelim bakalım, ne olacak..

Nedenmi Creative X-Fi Surround 5+1 (External) ses kartı aldım? Anlaşılan sen hiç X-Fi Surround ses kartı kullanmamışsın. Audigy gerçekten çok güzel kart ama X-Fi harika.. Ayrıca Notebook'umda var ve gerektiğinde ondada kullanabilirim diye düşünmüştüm. Birkaç kez deneme mahiyetinde kullandımda ve kesinlikle ondada harika sonuç verdi. Sanada tavsiye edebilirim(Aslında delikanlı bir oğlum var ve onuda düşünerek almıştım).

Teşekkürler Teyyare..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...