exert28 Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Merhaba arkadaşlar. Yönlendirilimiş Çalışma Dersi için hocam Süper marketler ile ilgili bir anlet çalışması yapmamızı istedi.. Sorular Market de çalışan Yöneticilere , personellere ve müşterilere sorulacak. siz olsaydınız nasıl bir sorular sorardınız...Çalışma hayatı ile ve ürünlerle ilgili aklınıza artık ne geliyorsa yardımlarınızı bekliyorum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaYTo Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Süper marketlerde çalışanların şerefli insanlar olmasına sizce daha fazla önem gösterilmelimidir Link to comment Share on other sites More sharing options...
tenekecezve Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 SÜPERMARKET MÜŞTERİLERİNİN MAĞAZA KARTI TERCİH NEDENLERİ Kartın imajıÖncelikli olarak güven duyulan mağaza kartıÇevreden bu kartın avantajlı olduğunun duyulmasıKartın ait olduğu mağazaya duyulan güvenKartın ait olduğu mağazadaki ürün çeşitliliğiPersonelin güler yüzlü olmasıKartın sunduğu hizmetlerin avantajlı olmasıMaddi açıdan faydalı olmaMüşterilerin özel günlerini önemsemeKartın renkleriPrestij amaçlı cüzdanda taşımaKarta duyulan güvenKartın ait olduğu mağazaya duyulan güvenAlışkanlık yaratmasıMedeni durumCinsiyetYaşGelir düzeyiEğitim düzey[/CODE][CODE]http://www.fatmaorel.net/bizim%20market/magaza_karti.pdf[/CODE]SÜPERMARKETLERDE ÇALIŞANLARIN VE TÜKETİCİLERİN HİZMET KALİTESİ[CODE]Faktör 1: Personelin Davranışı1- Kasiyerlerin işlerinde pratik ve hızlı olmaları2- Şarküteri çalışanlarının işlerinde hızlı ve pratik olmaları3- Market çalışanlarının müşterilere karşı güler yüzlü olmaları4- Market çalışanlarının müşterilere karşı kibar olmaları5- Müşterilerin markette alışverişle ilgili sorularını/ problemlerini yöneltebilecekleri birilgili bulabilmesi6- Şarküteri çalışanlarının işlerinde temiz olmaları7- Alışveriş sonrası paketleme ve taşıma için müşteriye yardım edecek görevlipersonelin bulunması8- Market çalışanlarının temiz giyimli ve düzgün görünümlü olmasıFaktör 2: Müşteri Hizmetleri9- Market içinde kafe, restoran v.b. yerlerin bulunması10- Az miktarda alışverişler için ayrı (ekspres) hızlı yazarkasa olması11- Yazar kasa sayısının yeterli olması12- Marketteki kafe, restoran v.b. yerlerin temiz olması13- Müşterilere yeterli otopark imkanı sağlanması14- Alışveriş yapan müşterileri evlerine ulaştıracak servis araçlarının olması15- Müşterilerin satın aldıkları ürünü problemsiz bir şekilde değiştirebilmesi ya da iadeedebilmesi16- Markette bol ürün çeşidi bulunması17- Hizmet sunumunda kullanılan (alışveriş sepeti, taşıma poşeti v.b.) araç-gereçlerinmodern olmasıFaktör 3: Ürün Etiketleme18- Yazarkasa fişlerinin müşterilerin alışveriş tutarını doğru yansıtması19- Ürünlerin fiyat etiketleri ile yazarkasa fişlerinin birbirini tutması20- Ürünlerin fiyat etiketlerinin yanlış anlaşılmalara yol açmaması21- Ürünlerinin fiyat etiketlerinin güncel olmasıFaktör 4: Yerleşim Düzeni22- Marketin kolay ulaşılabilir bir yerde olması23- Marketin mağaza içi ve dışı yerleşiminin uygun olması24- Market içinde aranılan ürünlerin kolaylıkla bulunabilmesi25- Market bölümleri veya katları arasında ulaşımın kolay olması26- Market içinde ısı, ışık ve ses düzeninin yeterli olması[/CODE][CODE]http://194.27.49.253/iibf/ZH23.pdf[/CODE] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.