Jump to content

E6 Tek şarjla 400 Kilometre Gidiyor


youarechild

Recommended Posts

byd-e6-electric-car-001-468.jpg

byd-e6-electric-car-004.jpg

Evdeki prizden 7-8 saat sürede şarj olan elektrikli otomobil 400 kilometre yol yapıyor.

E6 isimli yeni elektrikli otomobil, 5 kişinin rahatça yolculuk edebileceği iç mekana ve büyük bir bagaja sahip bulunuyor

Merkezi Hong Kong'da bulunan Çin otomobil üreticisi BYD (Build Your Dreams), otomotiv dünyasında devrim yaratabilecek, bir kere şarj edildiğinde 400 km yol alabilen bir elektrikli otomobili piyasaya çıkarmaya hazırlanıyor.

BYD tarafından geliştirilen E6 isimli yeni elektrikli otomobil, 5 kişinin rahatça yolculuk edebileceği iç mekana ve büyük bir bagaja sahip bulunuyor. Aracın bataryası ise arka koltuğun altına yerleştirildi.

Evdeki prizden 7-8 saat sürede bataryaları dolan otomobil, özel olarak geliştirilen bir yangın hortumu genişliğindeki bir fişle sadece bir saatte tam olarak şarj edilebiliyor. Aracın sahipleri 10 dakikalık dolumla ise bataryalarını yarım şarj edebiliyorlar.

Eğer otomobil şirketinin açıklamaları doğru çıkar ve BYD şirketi Çin hükümetini veya bir Çin şehrini hızlı şarj istasyon ağı kurmaya inandırabilirse, bu yeni otomobilin elektrikli araçlar alanında devrim yaratması bekleniyor.

Yaklaşık 75 bin TL'ye satılması beklenen ve çevreye öncelik veren ABD'nin California eyaleti hedeflenerek üretilen E6'nın fiyatı, üretim sayısı arttıkça düşecek.

Yeni otomobille ilgili açıklama çevreci kuruluşlar tarafından da memnuniyetle karşılandı.

Saygılarımla...

Kaynak : http://www.bilisimcini.net/haber/4957-BYD-E6-Tek-sarjla-400-km

Link to comment
Share on other sites

Petrol yani arap mafyası ve türevleri bakalım peşini bırakacaklar mı?böyle birşeyin olması demek teknolojide çığır açmak demektir.Dikkatinizi çekerim işin içindekilerde çinliler yani sadece kopya yapmıyorlar kendi teknolojilerinide üretiyorlar.

Saygılarımla...

Link to comment
Share on other sites

Fazla değil bu gidişle dünyadaki petrol rezervleri ve doğal gaz rezervleri 40 yıl sonra bitecek. Tam anlamı ile bitmese bile çok kısıtlı olduğu için çok pahalı olacak. Bu yüzden ülkeler eli kolu mahkum bu teknolojiye ayak uydurmak zorundalar. Tüple çalışan otoların sayıları gün geçtikçe çoğalıyor. Bunlarda fazla değil bir 25 yıl sonra tüp gazın pahalı olması ile yavaş yavaş petrol ile tarihe karışacak.

Beni düşündüren şey şarzlı pillerin ömrü şarz edildikçe bitiyor. Bu kadar pahalı bir pilin ömrü kaç defa şarz edilebilir? Bunların ilerleyen zamanlarda uzun ve kısa ömürlüleri çıkar. Artık durasel gibi firmalar da bu pastadan büyük paylar kapar. Yani petrol mafyası gider pil mafyası gelir.

Çözüm halk için üretim kâr için değil.

Link to comment
Share on other sites

Teknik olarak araba yakıtlarında yakıt verimi olarak en iyisi fosil yakıtlardır.Ve bu fosil yakıtların motor sistemine göre uygulanması ile bugünkü araçları ortaya çıkarmıştır.

Şu anki motor sistemleri 1680 (piston yanma sistemi) yıllara dayanırki günümüze gelişerek gelmesi yüzyıllar almaktadır. Evet lpg-doğalgaz gibi yakıtlarda bugünkü çeşitli dönüşümler ile şu anki motorlara uygulanabiliyor.Bundan dolayı bu yakıtlar ucuzdur(verim meselesi)

Araba motorları günümüzde en çok kullanılan motor tipi olup, %20′lik verimi aşamasa da halen kullanılmaya devam edilmektedir. Artık elektrik motorlarına yönelinmesini savunsam da petrol bitmediği sürece içten yanmalı motorlar da tarih olmayacaktır. Tabi hidrojen kullanan otomobiller de aynı tip içten yanmalı motor kullanmakta fakat yapıları biraz daha farklıdır. 1876 yılında Alman mühendis Nikolaus Otto tarafından bulunan benzin motorları o dönemlerdeki %3-5′lik verimden bugün en iyi bir Ferrari motorunda %20′lere kadar çıkartılmıştır fakat yine de yakıtın oluşturduğu kuvvetin yaklaşık %10′u aktarma organalarına(arkadan itişli bir otomobil için), %5′i pistonların ataletine, %5′i sürtünmeye ve %60 kadarı da ısı olarak dışarı atılıp tamamen boşa harcanmaktadır. Yani tekerleklere iletilebilen verimli güç ancak harcanan yakıtın oluşturduğu enerjinin %20’si kadar olabilmektedir.

Bundan dolayı ki fosil yakıtın verimi bu seviyede olmasına rağmen,buna güçlü bir rakip çıkmamıştır.

yeni yöntemler bulundukça yeni tasarımlara ihtiyaç var ve bu tasarımlar geliştirilip uygulanma süreci geliyor.buda maliyet-zaman-diplomosi sorunlarını ortaya çıkarıyor.

Herhalde fosil yakıtlar tükenmeden radikal değişiklikler olmayacak.

Saygılarımla...

Link to comment
Share on other sites

bence olay yakıt pilinde yani -bor madeninde- bitiyor.

buda sayılabilir ama enerjinin depolanmasının zor-maliyetli-verimsiz olduğu (direk enerjiyi kullanmak yerine) için bu teknolojiyi bir adım geride bırakıyor.Yeni bir teknoloji olmasına rağmen hala fosil yakıt sisteminlerine alternatif olamaz.

Çok yol alınması lazım.

Saygılarımla...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...